۱۳۹۹/۷/۲۷

پیش‌بینی یک فعال بخش خصوصی از آینده قیمت دلار

یک فعال بخش خصوصی رشد نرخ ارز را فرصتی برای توسعه صادرات دانست و گفت: دلار متاثر از عوامل اقتصادی بالا نرفته و ریشه نوسانات نرخ ارز مسائل داخلی نیست.

علی شریعتی  با بیان اینکه افزایش نرخ ارز فرصتی برای توسعه صادراتی است، اظهار کرد: در این راستا دولت باید تسهیلات و مشوقهای برای بازرگانان در نظر بگیرد تا ارتباط با بازار‌هایی همچون عراق و افغانستان توسعه پیدا کند چراکه در حال حاضر بسیاری از کالا‌های ما دارای مزیت قیمتی نسبت به سایر کشور‌ها است که می‌توانیم از این فرصت برای رونق صادرات استفاده کنیم.

تاثیر روانی عرضه ارز بر قیمت دلار
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی همچنین در واکنش به تزریق دو مرحله‌ای ارز از سوی بازارساز و تاثیر آن بر قیمت دلار اشاره کرد و گفت: این اقدام اگر ادامه یابد علاوه بر کاهش قیمت دلار، به لحاظ روانی هم موثر خواهد بود زیرا زمانی که بانک‌مرکزی اعلام می‌کنند ارز تزریق شده اما متقاضی ندارد، این موضوع سیگنال مثبتی به بازار وارد کرده و منجر به افت نرخ ارز خواهد شد.

شریعتی با تاکید بر اینکه ریشه نوسانات نرخ ارز مسائل داخلی نیست، تصریح کرد: نوسانات بازار ارز بیشتر متاثر از جو روانی و مسائل سیاسی است لذا عواملی هم که باعث کاهش قیمت دلار می‌شود، اقتصادی نخواهد بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین