۱۳۹۹/۷/۲۸

پشت پرده تهدید به اعدام رئیس جمهور

اظهارات اخیر حسن روحانی درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) که بنا به شرایط و خواست مردم تن به صلح داد، کافی بود تا مطابق معمول فضای مجازی و رسانه‌ای به جولانگاهی برای مخالفان تند و تیز دولت مبدل شود؛ آنها حتی از تخریب و تهدید فروگذار نکردند و در جدیدترین اظهارات، او را تهدید به اعدام کردند.

تهدید «استیضاح رئیس جمهور در دست بررسی است»، دروغ «100میلیارد تومان بودجه کرونا برای ساختمان دانشکده‌‌ «دختر حسن روحانی» که قرار بود در آن عضو هیات علمی شود، تخصیص یافته است»، تخریب «کشور به حال خود رها شده ... و روحانی در بند حفظ .... خویش است!» ادعای «روحانی درباره صلح امام حسن، تاریخ را تحریف کرد»  توهین «جناب روحانی....... با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.» اینها بخشی از جملات توهین‌آمیزی است که نمایندگان مجلس انقلابی علیه شخص دوم کشور یعنی حسن روحانی، رئیس‌جمهور، به زبان آورده‌ و هر روز بر این اظهارات غیرانقلابی و توهین‌آمیز خود می‌افزایند؛ و البته بسیارند اظهاراتی توهین‌آمیزتر که خبرگزاری برنا از نگارش آن معذور است.

به بیانی این افراد با مطرح‌ کردن این توهین‌ها، مخاطبِ سخنانشان را مردم و رئیس‌جمهور دانسته اما در واقع با دشمنان و حامیان تحریم ایران همنوا شده‌ و در عین حال فرصتی نبوده که این هتاکان تندرو از آن، برای تخریب و چوب لای چرخ دولت گذاشتن، چشم پوشی کنند؛ به بیانی در همه این هفت سال دولت روحانی، آنها یک طرف و مردم و دولت در سوی دیگر بوده‌اند شاید همین همراه نبودن مردم با آنها به باور بسیاری، آنها را تا این حد بی پروا کرده که هر چه می‌خواهند بر زبان می‌‎آورند؛ یا به گفته «اکبر ترکان»، عضو کابینه دولت سازندگی؛ «این اهانت‌ها ادامه رقابت‌های سال 96 است که تبدیل به کینه شده، آن زمان اسمش رقابت بود و الان تبدیل به کینه شده است.»

 مشاور عالی پیشین رئیس‌جمهور همچنین به توهین‌کنندگان پیشنهاد کرد که به خودشان بیایند چراکه همین بساط روزی گریبان آنها را هم خواهد گرفت، لذا از این بی‌اخلاقی‌ها خوشحال نباشند.»

همنوایی تندروها و دلواپسان با حامیان تحریم نیز، ماجرای دیروز و امروز نیست به عنوان مثال «مجتبی ذوالنوری»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، که هر از گاهی برای اینکه اعلام حضور کند از توهین گرفته تا گرا دادن به ترامپ، از صفحه شخصی‌اش در توییترِ فیلتر شده، برای مردم پیامی می‌نویسد اخیرا مدعی شده که «صدای مردم» است.

او خطاب به روحانی نوشته است: «جناب روحانی؛ اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود»

این توییت ذوالنوری، سوالات بسیاری مطرح کرده از جمله اینکه چگونه او می‌تواند صدای مردم باشد آن هم در حالی که با کمترین میزان مشارکت در 40 سال اخیر وارد مجلس شده است و کمتر از 20 درصد آرای واجدان شرایط رای دادن حوزه انتخابیه خود را کسب کرده است. همچنین سوال اینجاست، شخص ذوالنوری و ذوالنوری‌های مجلس که با شعار مجلس انقلابی و معیشت و رفاه مردم، اندکی رأی جمع کردند و به بهارستان کوچ کرده‌اند، در دوران نمایندگی خود، برای مردم چه کرده‌اند که حالا به روحانی، بی رحمانه می‌تازند؟! گویا از نظر آنان، کشور یک قوه است و قوه‌های دیگه هیچ کاره‌اند!

در واقع برای ذوالنوری و امثال او، فرقی نمی‌کند که رئیس جمهور چه بگوید از صلح امام حسن (ع) بگوید به روحانی حمله می‌کنند؛ از مشکلات مردم بگوید، باز هم به او توهین می‌کنند!

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز درباره اظهارات مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگار سیاسی برنا گفت: «آقایانی که باد می‌کارند یقیناً باید به دنبال درو کردن طوفان باشند. در مجموع استفاده از تعابیر زشت و غیر اخلاقی، با توجه به اتفاقاتی که در روزها و ماه های اخیر رخ داده آن هم از سوی کسانی که ادعای مسلمانی دارند، امری زشت و ناپسند است.»

او  همچنین افزود: «وقتی فضا به سمت توهین و افترا پیش برود پایبندی به مرزهای اخلاقی نیز از بین خواهد رفت، از این رو توهین کنندگان باید به این نکته توجه کنند که به تعبیری شتر درِ خانه آنها نیز می‌خوابد. در نهایت روحانی هم می‌رود اما با توجه به شرایطی که در انتخابات اخیر مجلس رخ داده، پیش‌بینی می‌شود فضای سیاسی محدود شود، جریان یکدست اصولگرا نیز، خواب حاکمیتی را در سر دارند که طبیعی است، اخلاق زشت غیر اسلامی در دوره حاکمیت خودشان، دامن آنها را هم خواهد گرفت.»

نمایندگان مجلس که با شعار انقلابی روی کارآمده‌اند، از ابتدا ورود به مجلس، راه ضدیت با روحانی و دولتش را در پیش گرفته‌اند در حالی که این اقدامات و رفتارهای غیراخلاقی و غیرعقلانی آنها، نه تاکنون دردی دوا کرده و نه باعث شده آنها به هدف‌ مدنظرشان، هرچه که هست برسند.

کینه‌ورزی‌های برخی در مجلس از ابتدا نیز با مطرح شدن استیضاح روحانی منتشر شد و به باور بسیاری، همواره این تندروها در شرایط سخت کشور، به اندازه کافی بهانه به دست دشمنان به ویژه ترامپ و متحدان عربی و اسرائیلی‌اش داده‌اند؛ مانند ذوق زدگی‌هایی که ذوالنور و یارانش با خروج ترامپ از برجام از خود نشان دادند که از آن با عبارت «پاس گل ذوالنوری به ترامپ» یاد شد. او که از خوشحالی این اقدام ترامپ، در مجلس، پرچم آمریکا را به آتش کشید.

مجتبی ذوالنور در گفت‌وگویی با یک سایت خبری پس از خروج آمریکا از برجام، با بیان اظهاراتی در ارتباط با زندگی تعدادی از «آقازاده‌های ایرانی» در کشور آمریکا، ادعایی را مطرح کرد که تا پیش از این هیچ مقام ایرانی و آمریکایی در ارتباط با آن اظهارنظری نکرده بودند.

ذوالنور که همواره از مخالفان تند برجام بوده و هست در این مصاحبه اعلام کرده بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان (اعضای دولت و نزدیکان به آن ) حال بدهد به 2500 نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزء این 2500 نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا خارج شوند مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آبنبات آمریکا می‌فروشند.»

پس از انتشار این سخنان که البته در داخل چندان با همراهی مواجه نشد، شبکه خبری فاکس نیوز که جزء معدود رسانه‌های  موثر در آمریکا است که به نئومحافظه‌کاران و ترامپ نزدیک است به بازنشر این سخنان پرداخت و در گزارشی به نقل از ذوالنور مدعی شد در جریان مذاکرات هسته‌ای برجام، آمریکا به 2500 نفر از ایرانیان از جمله خانواده مقامات ایرانی امتیاز شهروندی آمریکا را اعطا کردند.

فاکس نیوز در ادامه گزارش خود نوشت: ذوالنور در این مصاحبه از کسی نام نبرد اما در حال حاضر فرزندان چندین نفر از مقامات فعلی و پیشین ایران در آمریکا زندگی می‌کنند.

پس از انتشار این خبر از سوی فاکس نیوز، دونالد ترامپ بدون اشاره به ذوالنوری به تکرار این ادعا پرداخت و در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: به تازگی مشخص شده است که دولت اوباما در جریان مذاکرات وحشتناک بر سر توافق هسته‌ای با ایران به 2500 ایرانی شامل مقامات دولتی حق شهروندی اعطا کرده است، چقدر این مساله بد و بزرگ است.

این ادعا با واکنش شدید دولتمردان سابق کاخ سفید روبرو شده و آن‌ها در اظهارنظرهایی به تکذیب این موضوع پرداخته و آن را اشتباه و دروغی بزرگ دانستند.

در همین چارچوب بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما، نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: این یک دروغ بزرگ است. این حقیقت ندارد. من حدس می‌زنم که این حرف از ماشین رسانه تبلیغاتی ترامپ آمده است.

حال این تنها یکی از دست گُل‌های تندروها برای ترامپ است که همواره نیز ادامه دارد و هیچ نظارتی هم بر آنها در مجلس از سوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نشده و نمی‌‎شود.

تندورها در حالی توهین به شخص دوم کشور را نشانه رفته اند که مقام معظم رهبری مهمترین توصیه‌هایشان به نمایندگان مجلس، «تعامل و هم‌افزایی قوا» بود؛ گزاره‌ای که به نظر نمی‌رسد نمایندگان، حداقل در این چند ماه، آن را مورد توجه جدی قرار داده باشند.

حتی رهبری در تبیین این توصیه تاکید کردند: «روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.» ایشان به صراحت اعلام کردند که نمایندگان مجلس از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز کنند و بیان دیدگاه و نظر مخالف، متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.

با این تفاسیر آنچه تاکنون از برخی نمایندگان مجلس از جمله مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس، آن هم در جایگاه ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس مشاهده کرده‌ایم نه در خورِ نمایندگی مجلس بوده و نه نمایندگی مردم. 

 

منبع: برنا