۱۳۹۹/۷/۲۸

قانون چک دوباره اصلاح می شود

مجلس با هدف بالابردن سرعت و امنیت معاملات و جلوگیری از سرقت چک ها، همچنین شفافیت امور فعالان اقتصادی در مباحث مالیاتی با فوریت اصلاحیه قانون چک موافقت کرد.

نمایندگان مجلس پس از مخالفت با دو فوریت، یک فوریت الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک با موضوع ممنوعیت انتقال چک‌های تضمینی را تصویب کردند. نماینده دولت در توضیح تقاضای بررسی این لایحه در صحن اعلام کرد: بعد از گسترش بانکداری الکترونیکی و ایجاد شفافیت در نقل و انتقال های پولی عده ای در تلاش بودند تا نقل و انتقال پولی خود را به صورت غیرشفاف انجام دهند و شاهد صدور چک های تضمینی در وجه حامل بودیم و برای جلوگیری از این موضوع مصوبه ای از سران سه قوه اخذ شد که صدور چک های تضمینی در وجه حامل را ممنوع کرد، اما اعتبار آن در دی ماه امسال به پایان می‌رسد.وی یادآورشد:  این لایحه می‌تواند بر حفظ سرعت و امنیت در معاملات قانونی موثر باشد و با صدور چک‌های تضمینی در وجه شخصی معین از سرقت چک ها جلوگیری کند. همچنین شاهد شفافیت در امور فعالان اقتصادی بوده و امکان وصول مالیات را ساده تر می کند.
پس از تصویب یک فوریت این لایحه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی این لایحه را برای بررسی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داد و تاکید کرد: کمیسیون اقتصادی اصل 138 قانون را در بررسی این لایحه در اولویت قرار دهد.

 

منبع: خراسان