۱۳۹۹/۸/۵

انفجار شدید در پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن

منابع یمنی از انفجار شدیدی در یک پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در اطراف شهر مأرب خبر دادند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، منابع نظامی معتقدند که این انفجار در پی اصابت موشک بالستیک بوده است. هنوز مقامات رسمی یمن واکنشی به این موضوع نداشته‌اند.

وبسایت یمن نیوز هم به نقل از منابع محلی نوشته است موشک بالستیک نشست فرماندهان را هدف قرار داده و طی آن در میان دهها کشته و زخمی، سه افسر عالی‌رتبه نیز کشته شده‌اند.

کاربران یمنی در شبکه‌های اجتماعی نیز اصابت موشک بالستیک را عامل این انفجار دانسته‌اند.

شامگاه پنجشنبه هفته گذشته نیز سه انفجار بزرگ پایگاه «تداوین» در اطراف شهر مدرب را لرزاند و دهها کشته بر جا گذاشت. منابع یمنی حمله موشکی و پهپادی را عامل انفجارها معرفی کردند.

پایگاه «تداوین» و «الرویک» پیش از این بارها هدف حملات موشکی قرار گرفته و به نوشته یمن نیوز، امکان بسیج نیروها از این پایگاهها دیگر وجود ندارد و کارایی خود را از دست داده‌اند. پایگاه «ماس» دیگر مقر عناصر ائتلاف سعودی در مأرب نیز تحت محاصره است و احتمال سقوط این پایگاه در روزهای آتی می‌رود.

بخش‌های وسیعی از استان مأرب در ماههای گذشته به کنترل ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن در آمده و این نیروها در آستانه ورود به شهر مأرب قرار دادند. این شهر اصلی‌ترین مرکز حضور عناصر حزب الاصلاح یمن، به عنوان مهم‌ترین حامی دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.

 

منبع: فارس