صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

افشای فشار ابوظبی و واشنگتن به عُمان برای دوری از ایران

«گروه اطلاعاتی سوفان» از طرح جدید ولی‌عهد ابوظبی علیه عُمان خبر داد تا از طریق فشار به مسقط بتواند این کشور را از تهران دور کرده و به سمت رژیم صهیونیستی سوق دهد.

گروه اطلاعاتی «سوفان» در آمریکا وابسته به «علی سوفان» مأمور سابق اف‌بی‌آی از طرح محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی علیه «هیثم بن طارق» سلطان عمان خبر داد.

پایگاه خبری «العهد» ضمن نقل گزارش این مرکز، خبر داد، امارات بدین خاطر به سلطان عمان اعمال فشار می‌کند که این کشور ذخایر زیادی از نفت و گاز ندارد و مانند بحرین از حمایت عربستان سعودی برخوردار نیست.

به گزارش این گروه، امارات یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در عمان است، ولی به همراه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هیثم بن طارق سلطان عمان اعمال فشار می‌کنند تا روابط خود را با اسرائیل عادی کند.

بنا بر این گزارش، ابوظبی بر این باور است که اگر عمان روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند، این مسئله می‌تواند به انزوای هر چه بیشتر قطر منتهی شود.

سوفان در ادامه خبر داد که امارات همچنین به مسقط اعمال فشار می‌کند تا از ایران، دور شود، ولی در عین حال بعید دانسته است که این فشارها نتایج ملموسی داشته باشد.

به گزارش این گروه، سلطان هیثم هیچ گونه رفتاری نداشته که نشان دهد سیاست خود را در قبال ایران تغییر داده است، بلکه «سیاست مسقط، همیشه مبتنی بر تماس با ایران است».

در پایان این گزارش آمده است، عمان همچنان به نقش کلیدی خود در حاضر کردن ایران و آمریکا بر سر میز مذاکره ادامه خواهد داد و تفاوتی ندارد که انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا چه نتیجه‌ای داشته باشد.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۵۴۴۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۱     ساعت: ۱۱ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024