صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بازتاب توئیت وزارت خارجه درباره وکیل ترامپ در رسانه‌ آمریکایی

نشریه «نیوزویک» در گزارشی در خصوص توییت انتقادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد «رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا، نوشت ایران جولیانی را به دلیل ارتباط با گروهک منافقین هدف انتقاد و تمسخر قرار داد.

روز شنبه حساب انگلیسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در توییتر، در مورد تلاش جولیانی برای دفاع از ترامپ و ابطال آرای «جو بایدن»، سابقه جولیانی در دفاع از گروهک تروریستی منافقین را یادآور شده بود.

در این توییت همراه با تصویر خندان جولیانی در کنار سرکرده گروهک منافقین آمده بود:
احتمالا مردم آمریکا از دیدن اینکه جولیانی دارد در ازای دریافت پول کلان از یک ظالم دروغگو و تروریست دفاع می‌کند، متعجب شده‌اند.
اما برای ایرانی‌ها این خبر تازه‌ای نیست. 
او سال‌هاست که وکیل مدافع شیطان است و با سفیدنمایی جنایات نفرت‌انگیز تروریست‌ها دلار به جیب می‌زند.
او در حال فروپاشی (ذوب شدن) است، به معنای واقعی کلمه.

اشاره دوپهلوی توییت فوق به ذوب شدن، کنایه‌ای به آب شدن رنگ موی جولیانی در جریان نشست خبری اخیر است که در رسانه‌های آمریکایی بازتاب گسترده‌ای یافته بود. این عبارت در زبان انگلیسی همچنین در معنی فروپاشی روانی و شخصیتی فرد نیز به کار می‌رود.

نیوزویک در گزارشی که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته، در مورد این توییت وزارت امور خارجه نوشته است: «ایران رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ را هم به واسطه سیاست‌هایش و هم به دلیل ظاهرش هدف انتقاد قرار داد.»

این نشریه ضمن اشاره به کنایه وزارت خارجه ایران به ظاهر شرم‌آور جولیانی در نشست خبری، نوشته است که «ائتلاف نزدیک جولیانی با ترامپ مورد انتقاد رقبای سیاسی او در ایالات متحده قرار گرفته، اما مقام‌های ایرانی او را به دلیل روابطش با گروه شورشی و غیرقانونی مجاهدین خلق مورد انتقاد قرار دادند.»

نیوزویک می‌افزاید: «مجاهدین خلق در سال 1997 در ایالات متحده در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفت، اما در سال 2012 در تصمیمی که جولیانی برایش لابی کرده بود، از این فهرست خارج شد. از آن زمان، این گروه در واشنگتن حضور یافته و ایران هم این گروه را در ارتباط با چندین حمله و توطئه ادعایی علیه این کشور مورد اتهام قرار داده است. ایران مدعی است که این گروه با دشمنان خارجی این کشور از جمله ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی همدستی کرده است.»

نیوزویک همچنین اشاره کرده است که گروهک منافقین در درز اطلاعات ادعایی برنامه هسته‌ای ایران نیز نقش کلیدی ایفا کرده است. 

در این گزارش ضمن انتشار تصویر سخنرانی سال گذشته جولیانی در جمع اعضای گروهک منافقین، اشاره شده است که وی چندین بار در تجمعات این گروهک حضور یافته و به حمایت از آن‌ها پرداخته است.

این نشریه در ادامه به کارزار فشار حداکثری ایالات متحده علیه ایران اشاره کرده و نوشته است که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و همچنین ترور سردار قاسم سلیمانی، موجب شده تا تنش‌ها در منطقه خلیج فارس به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۵۷۷۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۳     ساعت: ۸ : ۲۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
  • ١٥ شوال ١٤٤٥
  • Apr 24 2024