صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

انتقاد شدید بادامچیان از اظهارات رئیس جمهور در جلسه دولت

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: چگونگی برگزاری تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا نشان می‌دهد، زنگ فروپاشی در اردوگاه لیبرال کاپیتالیستی به صدا درآمده است.

اسدالله بادامچیان در مواضع هفتگی خود با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری بایدن زیر نظر 25 هزار نیروی پلیس،گارد ملی و ارتش آمریکا، اظهار داشت: این صدای فروریزی بنای لیبرال کاپیتالیسم است. زنگ افول نظام سرمایه داری را مدتها بود نخبگان آمریکا و فیلسوفان سیاسی به صدا درآورده بودند، اما انتخابات اخیر آمریکا نشان داد این زنگ صدای فروپاشی می‌دهد و اکنون دنیا در آمریکا شاهد دو جمهور و یک رئیس جمهور است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بیش از 70 میلیون آمریکایی به ترامپ رای دادند؛ ترامپ اکنون با چهره یک ناسیونالیست افراطی قرار است به قول خود با تشکیل حزب میهن پرستان، رهبری این 70 میلیون نفر را به عهده داشته باشد. 

بادامچیان گفت: بایدن با وجود ترامپ که یکی از شکاف های بزرگ در جامعه آمریکا را نمایندگی می‌کند در چهار سال آینده به مشکلات فراوانی از جمله درگیری های پنهان و آشکار دچار می‌شود آن هم در شرایطی که کار به اردوکشی‌های خشونت آمیز خیابانی کشیده شده است. پلیس، گارد ملی و ارتش نمی‌توانند این تعارض را پایان دهند و دولت آمریکا در آینده وارد یک دوره بی ثباتی می شود که در صحنه جهانی و دولت‌های جهان نمی توانند روی قول و قرارهای حکمرانان کاخ‌سفید حساب باز کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، ادامه داد: این فرصت مناسبی برای ایران و کشورهای مستقل است که می توانند با تدبیر و برنامه از آن استفاده کنند. به وعده‌های آمریکا نباید توجه کرد. تحریم های گذشته که نتوانست اهداف آمریکا را برآورده سازد؛ صدها نوع تحریم در دوره اوباما به اضافه صدها نوع تحریم دوران ترامپ در برابر مقاومت ملت بزرگ ایران به هیچ نتیجه موثری نرسید و اکنون آمریکا دچار بحران همه جانبه است که باید همه مسئولان و سران قوا به استفاده از فرصت ها بیندیشند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در جلسه هیات دولت درباره بودجه سال آینده کل کشور، گفت: قرار بود بحث‌های مربوط به دیدگاه‌های متفاوت دولت و مجلس در زیر سقف گفتگوی کارشناسی صورت گیرد و از تریبون‌های عمومی چیزی گفته نشود، اما رئیس جمهور این سنت حسنه را ترک کرد و مطالبی گفت که قابل مناقشه است. رئیس‌جمهور مدعی است 27 سال در فرایند بودجه نویسی قرار داشته، 20سال در هنگامی که نماینده مجلس بوده و سپس زمانی که رئیس دولت شده؛ این در حالی است که در این 27 سال به ویژه در 7 سالی که آقای روحانی رئیس جمهور بوده است، نقدهای بسیاری در مورد بودجه نویسی از سوی حزب موتلفه اسلامی تهیه شده و وی حتی به یکی از آنها هم پاسخ نداده است.

 بادامچیان با اشاره به اختلافات دولت و مجلس برای تعیین نرخ ارز گفت: نرخ برابری ارز و طلا بر اساس یک مکانیزم قانونی که ترتیبات آن در ماده یک قانون پولی و بانکی آمده تعیین می شود اما رئیس جمهور در سال 97 و در شرایطی که 22 روز از تصویب بودجه گذشته و برخلاف همین 27 سالی که  مدعی است مسلط بر بودجه نویسی است، ارز 4200 تومانی معروف به ارز جهانگیری را برای یکسان سازی ارز به تصویب رساند.

وی افزود: این تصمیم نادرست تمام محاسبات بودجه سالهای 97 ، 98 و 99 را بر هم زد و یک اغتشاش بزرگی در بازار قیمت ها به وجود آورد. متاسفانه رئیس جمهور مسئولیت این تصمیم غلط را نپذیرفته است و معاون اول او هم گفته من فقط اعلام کننده بودم و رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی که یک طرف قضیه بودند هم با این تصمیم مخالف بودند و هنوز رئیس جمهور به مردم توضیح نداده است که این تصمیم گیری های غلط دستپخت چه کسی در کابینه بوده است.

بادامچیان تصریح کرد: تصمیم نادرست ارز 4200 تومانی ارزش پول ملی را به یک ششم کاهش داد، بازار ارز طلا خودرو و سهام را به هم ریخت که همچنان هم ادامه دارد و دولت نمی داند و نمی تواند ثبات را به بازار برگرداند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی امر بودجه نویسی، بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی را یک امر علمی و حرفه‌ای دانش که باید توسط کارشناسان فن در بدنه کارشناسی دولت و مجلس سامان خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: اقتصاددان ها در درون و بیرون دولت حاضر نیستند از سیاست‌های اقتصادی دولت دفاع کنند و مناسب است در گفتگوهای روشن گرانه از صدا و سیما درباره اقتصاد به ویژه بودجه نظرات موثر مطرح و به اطلاع ملت برسد. قرار بود رئیس جمهور هنر گفتگو با دوستان را در تعامل سازنده در داخل نشان دهد، اما نطق چهارشنبه گذشته وی به گونه ای دیگر بود.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفتگو در مورد انفجارهای بغداد اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و عربستان از آرامش در بغداد ناراحت هستند و البته نتیجه تضعیف حشد الشعبی توسط برخی عناصر غافل در دولت و مجلس عراق همین سرصدا هاست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین افتتاح پالایشگاه گازی بید بلند و نیز برپایی مانورهای ارتش و سپاه در دریا، هوا و زمین را دارای پیام‌های ویژه به دشمن دانست و تاکید کرد: افتتاح پالایشگاه گازی بید بلند نشان داد که اراده ملت ایران در بی‌خاصیت کردن تحریم‌ها جدی است و هزار راه نرفته وجود دارد که تحریم ها را بی اثر کنیم.
 مانور موشکی و پهپادی سپاه و ارتش و نیز مانور عظیم دریایی ارتش در هوا و دریا نشان داد سربازان جوان، حزب اللهی و انقلابی در نیروهای مسلح دست به ماشه هستند تا هر توطئه ای را در نطفه خفه کنند و به شرارت های احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخ دهند. در شعاع دو هزار کیلومتری در ایران همه پایگاه‌ها و اهداف دشمن زیر آتش خشم ملت ایران قرار دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با تبریک دهه مبارکه فجر با توجه به وجوب رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد که در بزرگداشت این ایام الله همگان فعال باشند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۴۳۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۶     ساعت: ۸ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024