صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بعیدی‌نژاد: ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا به ایران می‌آید

سفیر ایران در لندن با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند فقط با واکسیناسیون مردمش، خود را در این جهان پر از ارتباطات مردمی از تبعات شیوع بیماری حفظ کند، گفت: خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در مسیر خوبی پیش می رود، چهار میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک(که واکسن بسیار خوب و موثری است)خریداری شده که اولین محموله روز پنجشنبه هفته جاری وارد شد، چهار میلیون و دویست هزار واکسن تولید شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کواکس خریداری شده است که قرار است بزودی به ایران ارسال گردد و همین طور سه واکسن داخلی در مسیر فاز پیشرفته تست انسانی هستند که می توانند به مرحله تولید برسند.

حمید بعیدی نژاد در مطلبی در کانال تلگرامی خود  نوشت: هنوز ارتباط مستقیمی بین شروع واکسیناسیون در برابر کرونا با کاهش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا تثبیت نشده است. در انگلیس آمار کسانیکه واکسن زده اند از ده میلیون گذشته است اما تعداد مبتلایان و‌فوت شدگان هنوز بسیار بالاست. وضعیت در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی هم شبیه بهمین است. واکسیناسیون تنها راه مقابله موثر با کوروناست و کشورهای جهان بتدریج این مرحله را باید پشت سر بگذارند. اما این بمعنای این نیست که تصور شود واکسیناسیون به سرعت تعداد مبتلایان و فوت شدگان را کاهش خواهد داد. هنوز موثرترین شیوه در سراسر جهان رعایت پروتکلهای بهداشتی میباشد. حفظ این پروتکلها همزمان با واکسیناسیون موثرترین راه مقابله است. 
ضمنا هیچ کشوری به تنهایی نمیتواند فقط با واکسیناسیون مردم خود، خود را در این جهان پر از ارتباطات مردمی از تبعات شیوع بیماری حفظ کند. بر این اساس باید حرکتی همه گیر و جهانی وجود داشته باشد. این موضوع امروز مورد تاکید جدی کشورها در سازمان بهداشت جهانی است که مقابله با شیوع کورونا فقیر و غنی نمیشناسد، همه باید مشارکت کنند. و هدف طراحی برنامه کواکس نیز امکان در اختیار گذاشتن واکسن به تمامی کشورها از طریق توزیع گسترده واکسن میباشد، نیز همین است.
خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در مسیر خوبی پیش میرود، واکسن اسپوتنیک(که واکسن بسیار خوب و موثری است)خریداری شده که اولین محموله دیروز وارد شد، چهار میلیون و دویست هزار واکسن تولید شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کواکس خریداری شده است که قرار است بزودی به ایران ارسال گردد و همینطور سه واکسن داخلی در مسیر فاز پیشرفته تست انسانی هستند که میتوانند به مرحله تولید برسند. خریدی هم از انگلیس در دستور کار قرار ندارد. 

حمید بعیدی نژاد همچنین در توییتی نوشت: ‏مقامات بهداشتی کشورمان اقدامات بسیار خوبی را برای تهیه واکسن برنامه ریزی کرده اند. علاوه بر کار همزمان بر روی چند واکسن داخلی که در مراحل پیشرفته تست انسانی هستند، اقدامات لازم برای خرید واکسن از روسیه و از برنامه کواکس سازمان بهداشت جهانی انجام گرفته است. وی تاکید کرد که خریدی از انگلیس در  دستور کار نیست.

به گزارش انتخاب؛ سفارت انگلیس در تهران نیز پیش از این درباره ورود 4.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ایران بیانیه ای صادر کرد.
بیانیه سفارت انگلیس در تهران به شرح زیر است:

 

 

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۷۳۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸     ساعت: ۱۲ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024