صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آخرین تیر در کمان نامزدها

تنها ۲ روز به ۲۸ خرداد، بزرگ ترین رویداد سیاسی کشور باقی است و نامزدها آخرین تلاش های شان را برای اختصاص آرای مردم به خود انجام می دهند؛ باید منتظر انصراف ها، تغییر تاکتیک جناح ها و... باشیم؟

در حالی که کمتر از 48 ساعت دیگر مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات به پایان می رسد هر هفت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هر چه برای جلب آرای مردم در چنته خود دارند، رو می کنند؛ رئیسی به تالار بورس رفت، همتی از معاون اقتصادی خود رونمایی کرد، قاضی زاده سفرهای استانی دقیقه 90 خود را استارت زد و رضایی از چک نمادین 450 هزار تومانی خود رونمایی کرد. در این بین و در حالی که پس از اظهارات محمدجواد ظریف و بهزاد نبوی، موضوع حمایت نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان از یکی از کاندیداهای اصلاح طلب حاضر در انتخابات قوت گرفته و موضوع تغییر تاکتیک اصلاحات از مشارکت غیرفعال به مشارکت فعال مطرح شده بود؛ ناسا در جلسه دوشنبه شب خود این موضوع را بررسی کرد و در نهایت با اعلام این که تغییری در موضع پیشین جبهه اصلاحات صورت نگرفته است، آب پاکی را روی دست کاندیداهای اصلاح طلب ریخت. به گفته آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، در جلسه اخیر مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، موضوع تغییر موضع قبلی جبهه اصلاحات مبنی بر نداشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری 1400 مطرح و به رای گذاشته شد و در نتیجه آن تغییری در موضع پیشین جبهه رای نیاورد و از 46 عضو مجمع عمومی جبهه اصلاحات، حدنصاب دوسوم آرا که 31 رای بود برای هیچ یک از دو کاندیدای اصلاح‌طلب حاصل نشد. حتی دیشب نیز ‏حمایت از همتی مجدد در مجمع عمومی جبهه اصلاحات یا همان ناسا به رای گذاشته شد و این بار هم با 26 رای از 41 رای، به تصویب نرسید. خروجی جلسات ناسا به نشست اخیر عبدالناصر همتی راه پیدا کرد و این کاندیدای ریاست جمهوری در این باره گفت: «اصلاح طلبان تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند، اما مشخص نکردند که از چه کسی؟ من از روز اول گفتم مستقل آمدم و صدای بی قدرتان هستم و اکنون بخش عظیمی از اصلاح طلبان در ستاد من هستند و من خوشحال می شوم که اصلاح طلبان از من حمایت کنند.» همتی در بخش دیگری از سخنان اخیر خود به سراغ رقبای انتخاباتی رفت، توضیحاتی در خصوص نامه ای که برای افزایش قیمت بنزین داده بود، ارائه کرد و گریزی به برنامه 90 زد: «همچنان معتقدم دوستانی که در مقابل من آمدند، پوششی هستند. چرا فقط یک چهارم نامه بنده به رهبری را منتشر کردند؟ بهتر است کل نامه افزایش بنزین پنج هزار تومانی را منتشر کنند، این نامه من توسط دولت اجرا نشد. من گفته‌ بودم که باید در ازای افزایش قیمت بنزین 95 هزار تومان به یارانه هر فرد افزوده شود» . 
چک 450 تومانی رضایی 
 محسن رضایی دیگر کاندیدای انتخابات 1400، در نشست اخیر خود با خبرنگاران ایرنا از چک یارانه 450 هزار تومانی با شعار «حق مردم در جیب مردم» رونمایی کرد و گفت:  «ما در وهله اول به 40 میلیون ایرانی و در وهله دوم به 60 میلیون ایرانی یارانه 450 هزار تومانی در هر ماه پرداخت خواهیم کرد. این یارانه دقیقا معادل همان یارانه 45 هزار تومانی در روز نخست پرداخت آن (با ارزش برابری حدود 20 دلار) است.»
 حضور رئیسی در تالار بورس
سید ابراهیم رئیسی نیز در آخرین اقدامات انتخاباتی خود به سراغ تالار بورس اوراق بهادار سعادت‌آباد تهران رفت و جمع زیادی از مال باختگان بازار سرمایه با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درددل کردند. او همچنین  درباره بورس گفت: «بورس نباید به محل جبران کسری بودجه دولت‌ها تبدیل شود. مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تزریق 200 میلیون دلاری با بازار بورس را با جدیت پیگیری می‌کنم. بازار بورس و مسائل آن مثل نرخ‌گذاری و دامنه نوسان را نمی‌توان دستوری اداره کرد بلکه باید سازوکارهایی برای آن ایجاد شود.» اما بیش از هر چیزی دیدار جمعی از مدیران رسانه‌های اصلاح طلب با این نامزد انتخاباتی مورد توجه قرار گرفت. در این نشست که مدیران مسئول برخی رسانه های اصلاح طلب از جمله روزنامه شرق، آفتاب یزد، آرمان ملی، دنیای اقتصاد و ابتکار حضور پیدا کرده بودند، از عملکرد رئیسی در دستگاه قضا و مناظرات تمجید کردند. در این میان، شایعه انصراف، این روزها سایه به سایه همراه با علیرضا زاکانی است. موضوعی که برای چندمین بار توسط مالک شریعتی سخنگوی ستادش تکذیب شد: «من در سفر قم و کاشان همراه دکتر زاکانی بودم و ایشان چنین چیزی را اعلام نکردند. ستاد آقای زاکانی کناره گیری ایشان را تکذیب می‌کند و هیچ خبری مبنی بر کناره‌گیری اعلام نشده است.» در عین حال اما این نامزد انتخاباتی در کنایه ای به رئیس جمهور از وحدت جریان انقلابی در انتخابات 1400 سخن گفت: «پنج نامزد با هم صحبت کنند و مردم را گرفتار نکنند و هم‌افزایی داشته باشند تا اتفاق سال 92 رخ ندهد که رئیس جمهوری بیاید که وزیرانش چند ماه التماس کنند اما نتوانند او را ببینند.» 
سفر استانی  دقیقه 90 قاضی زاده 
قاضی زاده هاشمی نیز این روزها با جدیت بیشتری برنامه های انتخاباتی خود را پی گرفته است، او در تازه ترین اقدامات انتخاباتی و تبلیغاتی اش به استان خراسان شمالی رفت و در صفحه توئیتر خود نوشت: «دولت سلام، دولت مناطق محروم و مناطقی مانند استان خراسان شمالی است که به لحاظ امکانات و اشتغال عقب مانده‌اند؛ باید دست استان‌ها را از زیر سنگ تهران برداریم.» او همچنین روز گذشته به مشهد رفت و در جمع هواداران خود حاضر شد.
جلیلی : کادر درمان روبات نیستند
 سعید جلیلی دیگر نامزد انتخاباتی 1400 در آخرین اظهارنظر انتخاباتی خود به سراغ حوزه سلامت و ورزش رفت. این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به این که رئیس جمهور سلامت را فقط از وزارت بهداشت نخواهد و به همه دستگاه‌ها برای ارتقای سلامت کشور ماموریت بدهد، گفت: «کادر درمان کشور روبات نیستند، کادر درمان ما با همه رشادت‌ها و توانمندی‌های خود کار می‌کنند. این نامزد انتخابات همچنین درباره ورزش قهرمانی گفت: «ورزش قهرمانی نباید به صورت گلخانه ای فعالیت کند و هر فردی که پول و امکانات بیشتری داشت، موفق شود.» همزمان علی لاریجانی نیز با صدور بیانیه ای ضمن دعوت  از مردم برای مشارکت در انتخابات نوشته است: ملّت عزیز. در مشکلاتِ سخت تحریم، صبوری  کردید؛ ان‌شاء ا... ظفر در پیش است. روز 28 خرداد 1400 را به روز ملی سرنوشت بدل کنیم.

 

منبع: خراسان

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۵۹۷
تاریخ: ۱۴۰۰/۳/۲۶     ساعت: ۱۲ : ۱۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024