صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نوباوه: وضعیت امروز اوکراین نتیجه اعتماد حاکمان این کشور به غرب است

نماینده تهران در مجلس گفت: وضعیت امروز اوکراین ثمره اعتماد به غرب و بی‌توجهی به منافع مشترک منطقه‌ای است.

بیژن نوباوه وطن با اشاره به وقایع اخیر در اکراین گفت: آنچه امروز در اوکراین اتفاق می افتد حادثه عبرت‌آموز و البته غم انگیزی است و هیچ یک از ما دوست نداریم که مردم این کشور این‌گونه در سختی باشند و می‌خواهیم هرچه زودتر درگیری و جنگ در این کشور پایان یابد.

وی افزود: مهم‌ترین درس عبرتی که از اتفاقات اخیر در اوکراین می‌توان گرفت این است که به هیچ وجه نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد؛ چرا که نتیجه اعتماد به این کشورها آن چیزی است که امروز در اوکراین می‌بینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اوکراین با طناب پوسیده آمریکا و اروپا به چاه رفت و با پاره شدن این طناب به قعر چاه افتاد و امروز می‌بینیم که این کشورها در زمان خطر حمایتی از اوکراین نمی کنند.

نوباوه خاطرنشان کرد: سفیر اوکراین در انگلیس در اظهارنظری عنوان کرده که کشورهای دیگر از سرنوشت اوکراین به خاطر اعتماد شرق به غرب درس بگیرند و بدانند که نتیجه اعتماد به آمریکا و اروپا  آن چیزی است که امروز در اوکراین اتفاق می‌افتد.

وی افزود: اوکراین در همسایگی روسیه قرار دارد اما بدون توجه به منافع مشترکی که با این کشور دارد به غربی‌ها تکیه کرد و ثمره تکیه به غربی‌ها را امروز مشاهده می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس از سرنوشت اوکراین درس بگیرند و بدانند که آمریکا و غرب در زمان خطر آنها را تنها نخواهند گذاشت؛ چرا که آنها زمانی نیروهای خود را وارد میدان می‌کنند که منافع خودشان در خطر باشد، نه اینکه بخواهند از منافع کشور دیگری دفاع کنند.

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۴۰۱
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۲/۹     ساعت: ۱۱ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024