صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

انتقادی که کوشکی به عملکرد مجلس دارد

محمد صادق کوشکی معتقد است که اصلی‌ترین ایراد وارد به مجلس یازدهم ضعف در بعد نظارتی است. ضمن اینکه معتقد است در مواردی مثل ساماندهی فضای مجازی باید سریعتر و بهتر عمل می‌کردند.

محمدصادق کوشکی،  گفت: «نگاه به عملکرد مجلس یک سال گذشته نشان می‌دهد که عمدتا به مسائلی پرداخته شدنه که برای جامعه دغدغه و نیاز بوده است. شخصا موردی را به خاطر ندارم که مجلس به یک مساله غیرضروری یا حاشیه‌ای پرداخته باشد. هر چه که بوده مسائل مهم و الزامات جامعه بوده است».

کوشکی در پاسخ به اینکه آیا طرح صیانت و حواشی آن را نیز در حوزه مسائل ضروری جامعه می‌بینید؟ «به نظر من انتظار می‌رفت که در بحث فضای مجازی مجلس خیلی جدی‌تر ورود کند چون بحث منافع و امنیت ملی کشور مطرح است. در وضعیت فعلی فضای مجازی ما فضایی است که رهبر انقلاب آن را ولنگار توصیف می‌کند و واقعیت هم همین است. کمتر کشوری در دنیا این طور است که فضای مجازی آن مثل فضای مجازی ما بی‌قانون باشد. بر این اساس باید مجلس خیلی جدی‌تر و سریعتر عمل می‌کرد».

وی در پاسخ به اینکه منظور از عملکرد سریعتر تصویب طرح صیانت به شکلی که آن کمیسیون 18 نفره در نظر داشت، است یا نیاز به بررسی‌های بیشتری وجود دارد؟ گفت: «نه، مساله این است که تا امروز باید یک قانون جدی و محکم که در شان منافع و امنیت ملی باشد، تصویب شده باشد. دو سال از عمر مجلس گذشته و ما هنوز در این حوزه ضعف جدی داریم».

کوشکی ، در تشریح نقاط ضعف مجلس اما گفت: «مشکل جدی که من در عملکرد مجلس می‌بینم بی‌پاسخ ماندن وعده‌هایی است که اکثریت نمایندگان داده بودند و به آن عمل نکردند. در صدر آن نیز بحث شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان است. این یک وعده جدی و اساسی نمایندگان فعلی بود که متاسفانه تا کنون روی زمین مانده و یک ایراد بزرگ است».

 

منبع: نامه نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۴۶۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۱/۶     ساعت: ۱۰ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024