صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پاسخ سفیر ایران به لفاظی‌های نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: مایه تاسف است که شورای امنیت با سکوت خود قطعنامه‌های سازمان ملل را بی‌اثر کرده و مردم فلسطین را در معرض خشونت‌های مداوم قرار داده است.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی (25 آوریل/5 اردیبهشت ماه) در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه و فلسطین افزود: 75سال است که مردم فلسطین قربانی تجاوزات، خشونت و بی عدالتی های بی امان رژیم اسرائیل بوده اند. اشغال زمین های آنها ادامه دارد و شهرها محاصره شده، اموال و زمین های کشاورزی تخریب و مصادره شده و مردم مجبور به تخلیه خانه های خود می شوند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: از ابتدای سال جاری (2023)، فلسطینی‌ها مورد خشونت، سرکوب و وحشت بیش از حد از سوی شهرک‌نشینان غیرقانونی رژیم اسرائیل و نیروهای مسلح آن قرار گرفته‌اند. این امر منجر به بازداشت و ترور غیرنظامیان و و شهادت 100 فلسطینی از جمله 21 کودک شده است. علاوه بر این، تقریباً 5000 فلسطینی، از جمله 31 زن و 170 کودک، به طور غیرقانونی و خودسرانه در زندان‌های اسرائیل نگهداری می‌شوند و مورد رفتار غیرانسانی قرار می‌گیرند.

ایروانی ادامه داد: این اقدامات هولناک بخشی از الگوی بزرگتر نقض سیستماتیک حقوق اساسی مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل است و مصداقی از نقض آشکار قوانین بین المللی و اصول و هنجارهای حقوق بشری هستند.

سفیر ایران درسازمان ملل تصریح کرد: ما عمیقاً از حملات و تهاجمات مکرر شهرک نشینان افراطی با حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان نگران هستیم. حملات وحشیانه به نمازگزاران، از جمله زنان و کودکان، در حالی که نماز و مناسک خود را در صحن مسجد الاقصی انجام می دهند، باید به شدیدترین وجه ممکن محکوم شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: این جنایات وحشیانه نمونه بارز اقدامات غیرقانونی و آپارتایدی رژیم اسرائیل است که درد و رنج مردم فلسطین را تشدید می کند و پایه های برقراری صلح عادلانه و پایدار در منطقه را از بین می برد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران افزود: مایه تاسف است که شورای امنیت با سکوت خود قطعنامه‌های سازمان ملل را بی‌اثر کرده و مردم فلسطین را در معرض خشونت‌های مداوم قرار داده است. فقدان پاسخگویی، این رژیم منفور را گستاخ تر کرده تا به نقض قطعنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه های مصوب شورای امنیت ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، چهارمین جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته از زمان آغاز به کار مجدد بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونسیتی و ایجاد یک دولت ائتلافی افراطی در سرزمین های اشغالی 17 فروردین ماه تشکیل شد اما به دلیل حمایت های دولت جو بایدن از این رژیم، شورای امنیت حتی نتوانست یک بیانیه صادر کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: منازعه فلسطین تنها از طریق پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حقوق مسلم مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود قابل حل و فصل است. این امر مستلزم احیای کامل و حمایت از این حقوق است که منجر به استقرار حاکمیت فلسطین بر کل فلسطین می شود.

ایروانی اظهار داشت: از شورای امنیت می خواهیم که به مسئولیت خود عمل کند و برای پایان دادن به اشغالگری و تضمین حمایت از حقوق مردم فلسطین اقدام قاطعانه انجام دهد. همدردی صرف دیگر کافی نیست.زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت برای پاسخگویی به جنایات وحشیانه رژیم اسرائیل و پایان دادن به رنج مردم فلسطین اقدامی قاطع انجام دهد.

سفیر ایران در سازمان ملل خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از حقوق مشروع فلسطین در مقاومت در برابر ظلم و تجاوز این رژیم آپارتاید در راستای حق تعیین سرنوشت را وظیفه خود می داند و تا پایان اشغالگری این سیاست اصولی ما خواهد بود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: می خواهم بر اهمیت و ماهیت حقوقی نظر مشورتی که در حال حاضر توسط دیوان بین المللی دادگستری در حال بررسی است، تأکید کنم. مجمع عمومی قطعنامه 77/247 را به تصویب رساند و خواستار رسیدگی به پیامدهای حقوقی نقض مداوم حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل از طریق اشغال طولانی مدت، شهرک سازی و الحاق سرزمین های فلسطین شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل تصریح کرد: امیدواریم که رای دیوان به پایان دادن به اشغالگری کمک کند و زمینه را برای محاکمه آمرین و عاملین جنایات ارتکابی علیه مردم فلسطین را فراهم و آنها را در قبال اقدامات خود پاسخگو کند.

پاسخ سفیر ایران به لفاظی های نماینده رژیم صهیونیستی

ایروانی درباره لفاظی های سفیر و نماینده رژیم صهیونیستی نیز گفت: نماینده رژیم اسراییل بار دیگر با سوء استفاده از تریبون شورای امنیت، برای طرح ادعاهای بی اساس علیه کشورم به دروغ متوسل شد. این جای تعجب ندارد و غیرمنتظره هم نیست، زیرا فریب و دروغ بخش از رفتار همیشگی این رژیم است. هدف آنهم روشن است: انحراف توجه از موضوع فوری در دستور جلسه امروز شورای امنیت ، یعنی جنایات ارتکابی این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین. بنابراین، چنین ادعاهای کذب و بی اساس سزاوار پاسخ نیست.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۷۲۶۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۲/۶     ساعت: ۱۳ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: سیاسی       زیرسرویس: سیاسی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024