صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اقتصاد ایران چه زمانی تورم تک نرخی را تجربه می کند؟

کارشناس اقتصادی گفت: اقتصاد ایران با رشد اقتصادی صفر درصد و نقدینگی بالا روز به روز شرایط را برای به وجود آمدن تورم مهیا می‌کند.

عبداللهی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تورم تک نرخی و راهکارهای موجود برای رسیدن به این نرخ تورم، گفت: در صورتی که ما بتوانیم رشد اقتصادی متناسب با رشد نقدینگی  داشته باشیم, تورم کاهش پیدا می کند. تولید, نقدینگی را پوشش می دهد. یعنی پول نقد منتشر شده پاسخگوی تولید خواهد بود.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران با رشد اقتصادی صفر درصد و نقدینگی بالا روز به روز شرایط را برای به وجود آمدن تورم مهیا می کند. عوامل دیگری مانند تحریم ها از یک سو موجب کاهش تولید و افزایش نقدینگی می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: کاهش تولید منجر به قیمت گذاری با قیمت های بالاتر شده و در نهایت تورم را به وجود می آورد. در صورتی که بتوانیم نقدینگی را متناسب با تولید هدایت کنیم, مانع به وجود آمدن تورم در کشور شدیم.

عبداللهی بیان کرد: سیاست گذاری های کشور های اروپایی, آمریکایی و شرق آسیا به گونه ای است که نقدینگی متناسب با تولید رشد می کند و تورم در این کشورها پایین است. در کشور ما, کسری بودجه و نیاز های موجود به نقدینگی موجب به وجود آمدن تورم درکشور می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۰۶۹۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۵     ساعت: ۱۳ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024