صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

روحانی: ناچار به تعطیلی فراگیر هستیم

رئیس جمهور ضمن صدور دستورات لازم به دستگاه های اجرایی برای مبارزه با کرونا، اظهار داشت: امروز وظیفه اصلی دولت حفظ سلامت مردم و مهار ویروس کرونا است. به همین منظور و با توجه به گسترش بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست ها و محدودیت های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود.

روحانی در جلسه دیروز هیات وزیران دستور داد نحوه کمک مالی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر بررسی و به دولت گزارش شود.
وی همچنین از مردم خواست برای تحقق اهداف طرح و تأمین سلامت خود، همکاری لازم را مبذول کنند.
لازم به ذکر است این طرح دارای ابعاد گسترده‌ای نظیر تست سریع، تست فراگیر، غربالگری و نظارت بر قرنطینه است و محدود به تعطیلی کشور نیست. لذا رییس جمهوری به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور دستور داد ابعاد وسیع این طرح بهداشتی – درمانی را برای مردم تشریح کنند.
روحانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت همواره آماده پذیرش نظر کارشناسان است.
در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی مورد بررسی و تصویب هیات وزیران قرار گرفت.

پوشش بیمه ای انسولین‌های قلمی و تعرفه خدمات آزمایشگاهی تشخیص کووید- 19
هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و در راستای تصمیم هفتاد و هشتمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، شرایط پوشش بیمه ای انسولین‌های قلمی و تعرفه خدمات آزمایشگاهی تشخیص کووید 19 را تعیین کرد.
بر این اساس مصوب شد، انسولین های قلمی لیسپرو (میکس و سریع الاثر) و گلولیزین با فرانشیز 10 درصد تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد و قیمت تحت پوشش بیمه پایه براساس قیمت مصوب سازمان غذا و دارو تعیین خواهد شد.

همچنین تعهد بیمه پایه به مدت دو سال از زمان ابلاغ به شرط عدم افزایش قیمت دارو به مدت دو سال و براساس فرآیندهای تعیین سطح تعهدات خواهد بود.
دولت همچنین تعرفه تست گلوبال تشخیص آزمایشگاهی کووید-19 را براساس استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب برای جزء حرفه ای به ارزش نسبی 15,4 و برای جزء فنی به ارزش نسبی 71,0 تعیین کرد.
قیمت کیت تولید داخل نیز به عنوان بخشی از جزء فنی، براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بطور جداگانه قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۶۱۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۶     ساعت: ۹ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024