صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

رئیس اتاق بازرگانی تهران: راه حل مشکلات اقتصاد کشور داخلی است نه خارجی

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که مشکلات ساختاری اقتصاد را به جای تاثیرپذیری از خارج باید در داخل حل کنیم، گفت: در مجموع مشکلات گریبانگیر اقتصاد کشور ناشی از کسری بودجه است که هر سال با آن مواجه هستیم.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران دیروز در هفدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: باید قبول کنیم که این اثرات خارجی کوتاه مدت است، بنابراین اگر ما مشکلاتمان را در داخل حل نکنیم ممکن است در کوتاه مدت اثراتی روی بازار‌های مختلف بگذارد، اما به طور قطع، اقتصاد ما دوباره به وضع قبلی باز می‌گردد.
خوانساری گفت: آنچه که مسلم بوده این است که ما مشکلات ساختاری اقتصادی داریم و قطعاً باید یک روزی به آن بپردازیم و شاید امروز بهترین فرصت برای بهبود روابط با سایر کشورهاست و هم اینکه بتوانیم در داخل، اصلاحات ساختاری اقتصادی را انجام دهیم.
وی ادامه داد: البته یک نگرانی وجود دارد مبنی بر این که شاید با مستقر شدن رئیس جمهور جدید آمریکا بازار‌های ما به خصوص در مورد قیمت ارز مقداری کاهشی شود، اما باید درباره ادامه دار بودن این روند مواظب باشیم جوگیر نشویم، زیرا اگر بر اساس این جوگیری برنامه ریزی کنیم همان اتفاقی که برای ارز 4200 تومانی افتاد این بار تکرار خواهد شد.
خوانساری گفت: اگر نسنجیده برخورد کنیم یقیناً هم صادرات و هم تولید ما دچار خسران خواهد شد.
رئیس اتاق تهران همچنین با بیان اینکه بودجه، مشکل اصلی اقتصاد ایران است، افزود: کسری بودجه منجر به تورم و تورم هم منجر به کاهش ارزش پول و ایجاد فشار بر معیشت مردم با خصوص اقشار محروم شده است.
وی با اشاره به بحث بودجه سالانه کشور، ادامه داد: در این ایام دولت موظف است که بودجه سالانه را به مجلس ارائه کند لذا خواهش ما از دولت این است که امسال حداقل با توجه به مشکلاتی که در سال‌های گذشته در این رابطه داشته ایم بودجه متوازنی ارائه دهد.
خوانساری گفت: باید درآمد و هزینه حتماً در آن دیده شود، زیرا دلیل اصلی اقتصاد کشور ما، بحث بودجه است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بحث بودجه هر سال با کسری مواجه است؛ این کسری باعث می‌شود که اقتصاد کشور تورم‌های بالایی داشته باشد. به طور متوسط در 40 سال گذشته تورم 20 تا 22 درصدی را هر سال داشته ایم و همین مسائل باعث کاهش ارز پول و فشار بر معیشت مردم به خصوص طبقات محروم شده است و در نتیجه قدرت خرید این اقشار سال به سال بر اثر تورم کمتر شده و حجم نقدینگی نیز سال به سال اضافه شده است.
خوانساری با بیان اینکه در مجموع مشکلات گریبانگیر اقتصاد کشور ناشی از کسری بودجه است که هر سال با آن مواجه هستیم، گفت: بنابراین انتظار داریم از آنجا که بحث نفت نیز در بودجه کم اثرتر بوده است، امسال دولت بتواند بودجه‌ای را تنظیم کند که حداقل کسری در آن وجود داشته باشد.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۶۹۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۸     ساعت: ۹ : ۱۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024