صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سلب امتیاز ۲۱ مدیر بورسی، اخطار به ۳۱ حقوقی

بازار سرمایه کشور که هفته قبل را با رشد بیش از 10 درصدی پشت سر گذاشته بود در ابتدای هفته جدید نیز شاهد تقاضای قوی برای سهام بود. اگرچه در دقایق پایانی معاملات حجم عرضه ها افزایش یافت و قیمت آخرین معامله در بسیاری از نمادها منفی شد. این رفت و برگشت سهام باعث ثبت یک رکورد سه ماهه در خصوص حجم معاملات نیز شد. همزمان خبرهایی از برخورد عملی با متخلفان بورسی و مدیران شرکت های بورسی نیز منتشر شد.به گزارش خراسان ،با رفت و برگشت دیروز سهام، حجم معاملات به رکورد 23 هزار میلیارد تومان رسید که در سه ماه اخیر بی سابقه بوده است. شاخص کل بورس هم که در دقایق ابتدایی تا 29 هزار واحد رشد کرده بود، در نهایت با افزایش عرضه ها به رشد 21 هزار واحدی بسنده کرد و در سطح یک میلیون و 366 هزار واحد قرار گرفت.در معاملات دیروز با وجود شروع بسیار قوی و صعودی به مرور عرضه ها افزایش یافت به نحوی که در هر دو بازار بورس و فرابورس تعداد نمادهای دارای صف فروش حدودا دو برابر نمادهای دارای صف خرید شد. برخی نمادها که در ابتدای معاملات تا صف خرید هم پیش رفته بودند در دقایق انتهایی صف فروش شدند تا بار دیگر شاهد هیجان گسترده در بازار سهام باشیم.


سلب صلاحیت و جریمه نقدی 21 مدیر
گفتنی است دیروز  سازمان بورس از آغاز برخورد با متخلفان بورسی نیز خبر داد. به گزارش سنا، جعفر جمالی معاونت حقوقی سازمان بورس در خصوص شرکت های متخلفی که به امر بازارگردانی نپرداخته اند، اظهار کرد: در ‌ادامه رسیدگی به پرونده های تخلفاتی مربوط به بازارگردانی و بازار سازی  به پرونده چهار ناشر رسیدگی شد که هر چهار شرکت در مرحله رسیدگی بدوی متخلف شناخته شدند. وی با بیان این که 21 نفر از مدیران به دلیل تمرد از اجرا یا اجرای ناقص مقررات از تصدی سمت مدیریت در ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی و تشکل‌های خود انتظام به مدت شش ماه سلب صلاحیت شدند،تصریح کرد: این 21 نفر به علاوه شخص حقیقی مدیران به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شدند.


اخطار به 31 حقوقی دیگر
معاونت حقوقی سازمان بورس تاکید کرد:  در ضمن به شرکت های  شخص حقوقی که به عنوان  ناشر به شمار می آیند  نیز اخطار کتبی ارسال شده که این محکومیت برای شرکت آن ها  دارای آثار حقوقی است. وی تصریح کرد: به این ترتیب تعداد مدیرانی که به دلیل اجرا نکردن  مقررات بازار گردانی تاکنون متخلف شناخته شده اند به 157 نفر رسیده که از این مجموع 31 ناشر (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده اند.

 

منبع: خراسان

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۵۷۵۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۲     ساعت: ۱۱ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024