صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

قیمت دولتی گاز مایع اعلام شد

قیمت مصوب توزیع الکترونیکی گاز مایع اعلام شد که طی آن نرخ مصوب دولتی برای هر کپسول ۱۱ کیلویی، ۹ هزار و ۷۰۰ تومان است و هر خانواده امکان دریافت ۴ کپسول ۱۱ کیلویی در ماه را خواهد داشت.

اگرچه در دولت تدبیر و امید، گازرسانی در کشور افزایش چشمگیری داشت و شبکه گاز حتی به دور دست ترین مناطق روستایی نیز رسیده است اما همچنان برخی نقاط کشور، از سوخت مایع استفاده می کنند.
از همین رو شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران  تلاش کرده تا سوخت مورد نیاز اعم از گاز مایع و یا نفت سفید را تامین کند.
در این میان البته در مواردی،‌ گاز مایع به جای آنکه به دست مصرف کننده هدف برسد،‌راهی باک سوخت خودروها می شود و یا مسیر قاچاق را در پیش می گیرد.
برای جلوگیری از این اقدامات،‌حالا سامانه الکترونیکی برای تهیه سوخت مایع طراحی شده است.
افرادی که به شبکه گاز دسترسی ندارند می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس
newtejaratasan.niopdc.ir، اطلاعات خود را ثبت کرده و در فرآیند درخواست سوخت ثبت نام کنند.
برای ثبن نام در دسترس بودن کد پستی محل سکونت، کد ملی و اطلاعات فردی سرپرست خانوار، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار اطلاعات کارت بانکی سرپرست خانوار و اطلاعات افراد تحت تکفل نیاز است.



برای ثبت نام نیز با ورود به سایت newtejaratasan.niopdc.ir و ثبت اطاعات کامل خانوار در سامانه سدف، رمز عبور از طریق سامانه به تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال می شود.
پس از ثبت درخواست و پبت کدپستی محل سکونت در سامانه سدف، وضعیت گازرسانی محل سکونت به صورت سیستمی بررسی می شود.
قیمت مصوب در این سامانه برای سیلندر 2 کیلیویی،‌2 هزار و 300 تومان، سیلندر 5 کیلیویی، 5 هزار تومان، سیلندر 11 کیلویی، 9 هزار و 700 توامان، سیلندر 25 کیلویی، 20 هزار تومان، سیلندر 33 کیلویی، 25 هزار و 300 تومان، سیلندر 45 کیلویی، 34 هزار و 600 تومان و سیلندر 50 کیلویی، 35 هزار تومان تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از 18 هزار روستا گازدار شده که در مقایسه با سال 92، رشدی 120 درصدی را نشان می دهد.

در همین راستا، اجرای پایلوت طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع برای خانوارهای ثبت‌نام شده در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) و از طریق زیرساخت‌های بانکی در نواحی دماوند، فیروزکوه و ری منطقه تهران آغاز شد.
سعید برخوردار، معاون بازرگانی منطقه تهران درباره اجرای این طرح گفت: طی اعلام دو شماره کالابرگ الکترونیکی، مقدار 88 کیلو گاز مایع معادل هشت عدد سیلندر 11 کیلویی به نرخ مصوب (97 هزار ریال) به خانواده‌هایی که در «سدف» ثبت‌نام کرده‌اند، قابل تحویل است.
وی افزود: اجرای این طرح در نمایندگی‌های مجاز در شهرک مرتضی گرد در محدوده عملیاتی ناحیه ری و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از طریق کارت بانکی و با استفاده از دستگاه POS انجام می شود.
معاون بازرگانی منطقه تهران با بیان اینکه این مراکز ماهانه یک هزار تا یک هزار و 400 تن گاز مایع مورد نیاز اهالی این مناطق را تأمین می‌کنند، از مصرف‌کنندگانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه سدف نشده‌اند، خواست هر چه سریع‌تر در این سامانه ثبت‌نام کنند.
بر پایه این گزارش، برای اطمینان از ایمنی کامل فرآیند پر کردن سیلندرها و ممانعت از هرگونه حادثه در این مراکز، همه سیلندرها توسط کارشناسان استاندارد بررسی و سیلندرهای معیوب از رده خارج و برای تعمیر و بازیابی به مراکز دیگری منتقل می‌شود.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۵۷۷۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۳     ساعت: ۸ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024