صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نحوه پیش‌بینی درآمدهای نفتی در بودجه ۱۴۰۰

سازمان برنامه و بودجه درباره درآمدهای نفتی در بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد: پیش‌بینی درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی براساس میزان صادرات، قیمت صادراتی و نرخ تسعیر ارز تعیین می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به یکی از رسانه‌های خبری درباره انتشار گزارش ارز 4200 تومان در لایحه بودجه سال آینده اعلام کرد: پیش‌بینی درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی براساس پیش‌بینی سه مؤلفه میزان صادرات، قیمت صادراتی و نرخ تسعیر ارز تعیین می‌شود که هر سه در حین اجرای بودجه نسبت به پیش‌بینی صورت‌گرفته قابلیت تغییر خواهند داشت؛ اما هدف‌گذاری صورت‌گرفته در جهت تلاش برای تحقق 199 هزار میلیارد تومان درآمد عامل از صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز است.
در ادامه این گزارش آمده است که در محاسبات رسانه مربوطه تلاش شده با مهندسی معکوس، نرخ تسعیر ارز بودجه و میزان صادرات محاسبه شود، ضمن اینکه میزان صادرات میعانات گازی و خالص صادرات گاز مغفول مانده که ضروریست در محاسبات به آنها نیز توجه شود.
سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تخصصی بودن موضوع تنظیم لایحه بودجه و ضرورت تدقیق و نهایی شدن تمام محاسبات، ارائه اطلاعات به رسانه‌ها تا قبل از نهایی شدن لایحه و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی مقدور نیست و این محدودیت به روزه سکوت تعبیر شده است. 

به گزارش ایرنا، آخرین لایحه بودجه قرن توسط دولت دوازدهم، پیش از موعد مقرر در تاریخ 12 آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارایه شد. در این لایحه 840 هزار میلیارد تومان بودجه برای سال 1400 در نظر گرفته شده که به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه از این رقم 23 درصد از محل فروش نفت تامین خواهد شد. 
دولت در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرد که یک تا 2.3 میلیون بشکه به قیمت 40 میلیون دلار فروخته شود. 

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۶۳۳۵
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۱۹     ساعت: ۰ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024