صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آمار حاجی میرزایی از فرهنگیان تایید صلاحیت شده برای 'مسکن ملی'

حاجی میرزایی گفت: از ۷۵ هزار فرهنگی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، ۴۳ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه مسکن ملی برای فرهنگیان طبق تفاهم نامه با وزارت راه‌وشهرسازی آغاز شده است، گفت: فراخوان عمومی به تمامی شاغلان و بازنشستگان داده‌ایم تا هر فردی در حوزه آموزش و پرورش که فاقد مسکن است در این طرح ثبت نام کنند.

او ادامه داد: کسانی که تا کنون از امتیاز خدمات دولتی در حوزه مسکن استفاده نکرده بودند در این طرح ثبت نام کرده‌اند و خوشبختانه هم استقبال خوب بوده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه 75 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد 43 هزار نفر تایید صلاحیت و تعیین تکلیف شده‌اند و برای ما بقی هم اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

براساس این گزارش دوشنبه 15 شهریورماه امسال بخشی از تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان با حضور معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری کلید خورد. نیمه اردیبهشت امسال عملا کار احداث 14 هزار و 564 واحد مسکن فرهنگیان آغاز شد و قرار است طبق تفاهم نامه منعقده بین دو وزارتخانه 170 هزار واحد مسکونی طی دو سال برای این قشر احداث شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر در خصوص تامین اراضی توسط آن وزارتخانه برای اختصاص به مسکن فرهنگیان، اعلام کرد که 3 میلیون و 300 مترمربع اراضی وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان جهت بررسی اراضی و تخصیص به تولید مسکن ملی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

در همین رابطه هم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص این واحد‌ها گفته بود در استان‌هایی که وزارت آموزش و پرورش تامین زمین نکرده است، یعنی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، تهران، کرمان، مرکزی، هرمزگان و یزد، برنامه ریزی برای تامین زمین با اولویت تامین زمین متقاضیان کلانشهر‌ها در شهر‌های جدید و دیگر شهر‌ها در داخل محدوده شهری ادامه دارد.

او یادآور شد: فهرست و مشخصات واحد‌های مسکونی مهر قابل واگذاری و سایر پروژه‌های در دست اقدام برای استفاده فرهنگیان نیز اعلام شد که بیشتر آن پروژه‌ها مورد استقبال قرار نگرفت.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش برای آیین افتتاح 14 هزار و 564 واحد مسکونی در پنج استان فارس، زنجان، همدان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد، یک میلیون و 479 هزار و 485 مترمربع دارای کاربری مسکونی معرفی کرد که از بین اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش تنها اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اراضی مسکونی را برای تولید مسکن ملی تایید کرد. مقرر شده تا 721 واحد مسکونی از محل اراضی آموزش و پرورش در شهر‌های یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت احداث شود که کلنگ احداث آن‌ها هفته گذشته به زمین زده شد.

اصلانی ادامه داد: حدود 98 درصد اراضی مسکونی معرفی شده توسط آموزش و پرورش، دو قطعه زمین معرفی شده در شهر‌های فیروزآباد استان فارس به مساحت 145 هکتار است که طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی فارس در حریم واقع شده و فاقد کاربری و طرح تفکیکی لازم است. در عین حال، کاربری 32 هکتار از اراضی کشاورزی بوده و چنانچه مجوزات لازم نیز برای این اراضی اخذ شود به شکل مسکن روستایی قابل بهره برداری است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۸۶۸۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۳     ساعت: ۸ : ۵۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024