صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تعادل در بازار روغن نباتی

امیرهوشنگ بیرشک درباره وضعیت بازار روغن خوراکی و تنش‌های ایجاد شده در این بازار گفت: بازار روغن نباتی متعادل و خوب است و شاهد آرامش نسبی در بازار روغن نباتی هستیم؛ مشکلات حل‌شده و امیدواریم که این آرامش ادامه‌ یابد.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی گفت: مشکلاتی در 6 ماه دوم سال گذشته رخ داد که با تمهیدات اندیشیده شده و  همکاری وزارت صمت، بانک مرکزی و تولیدکنندگان همگی دست‌به‌دست هم دادند و بازار آرامی را در بازه کنونی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر بازار آرام بوده است گفت: فعلا مشکلی وجود ندارد و قیمت روغن نباتی قیمت‌ مصوب سازمان حمایت است یعنی متعادل شده است.

بیرشک گفت: بیانیه ای مبنی بر تحمیل کالا‌های دیگر در حین خرید روغن نباتی ازسوی انجمن تولیدکنندگان  اعلام شد که این موضوع صددرصد خلاف است و هر موردی را که دوستان مشاهده کردند حتماً به سازمان حمایت اعلام کنند و نامه هم به نهاد‌های نظارتی مثل سازمان حمایت ارسال شده است که حتماً با فروش اجباری برخورد شود.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی با اشاره به ادامه روند تخصیص ارز گفت: از اوایل سال 1400 ارز به روغن خام تخصیص داده‌شده است و مورد خاصی در بازار گزارش نشده است؛ امیدواریم بحث تخصیص ارز که مهم‌ترین مورد در خصوص تأمین روغن نباتی در کشور است توسط بانک مرکزی ادامه یابد.

 

منبع: میزان

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۶۳۷
تاریخ: ۱۴۰۰/۳/۲۹     ساعت: ۱۶ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024