صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مشارکت ایران با ارمنستان برای تکمیل جاده 'تاتو' در ارمنستان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به مشارکت ایران و ارمنستان برای تکمیل جاده ترانزیتی 'تاتو' گفت: آذربایجان از مسیر ترانزیتی ایران به اروپا حذف می‌شود.

خیرالله خادمی در خصوص اهمیت ساخت جاده تاتو در ارمنستان به‌عنوان مسیر ترانزیتی مستقیم ایران به این کشور،‌ اظهار کرد: سفر به ارمنستان در راستای تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل دو کشور صورت گرفته است. با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال ـ جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر است.
وی با تأکید بر نقش ایران در مسیر ترانزیتی کریدور شمال ـ جنوب افزود: ایران می‌تواند با همکاری با کشور ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به‌راحتی بدون نیاز به عبور از کشور آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.
وی ادامه داد: تکمیل عملیات اجرایی جاده تاتو که کمتر از 15 کیلومتر آن باقی مانده است نقش مهمی در تسهیل تردد برای ایران در کریدور شمال ـ جنوب و توسعه همکاری‌های اقتصادی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بازدید از این مسیر را یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر اعلام و اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این سفر رایزنی برای ایمن‌سازی جاده فرعی موجود و تکمیل روسازی آن است تا جاده اصلی طراحی و در مدت زمان کوتاه اجرا شود.

خادمی این مسیر را یکی از خطوط حیاتی برای تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و چین دانست و گفت: ایران با اعلام آمادگی برای ساخت و تکمیل هرچه سریع‌تر مسیر مستقیم ایران به ارمنستان گام مهمی در راستای زنده نگه‌داشتن این مسیر ترانزیتی برای کشور برداشته است.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۶۶۴۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۷/۱۳     ساعت: ۱۱ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024