صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

به‌ازای هر گل از پدرم یک آبنبات می‌گرفتم

ورنر در گفت‌وگو با گاردین: ناگلزمن نقش زیادی در پیشرفتم داشت

فرانک لمپارد اصرار زیادی به خرید تیمو ورنر داشت. سرمربی چلسی پیش از پایان فصل گذشته سراغ مهاجم لایپزیگ رفت و اگرچه ورنر مورد توجه لیورپول هم قرار داشت درنهایت با پرداخت حق فسخ قرارداد او به مبلغ 47.5میلیون پوند او را به‌خدمت گرفت. سرعت بالای ورنر یکی از خصوصیات اصلی بازی اوست که می‌تواند به موفقیتش در لیگ برتر کمک کند. این مهاجم امانی در گفت‌وگو با گاردین درباره چالش‌های خود در لیگ برتر و تاثیر جولین ناگلزمن در فوتبالش صحبت کرده که در ادامه می‌‌خوانید.
آنتونیو رودیگر، مدافع آلمانی چلسی چقدر در جا افتادنت در این تیم نقش داشت؟
در روزهای نخست حضورم در اینجا خیلی به من کمک کرد. مخصوصا وقتی مربی خیلی تند انگلیسی صحبت می‌کرد و من به‌خوبی متوجه حرف‌هایش نمی‌شدم. خیلی خوب است که کسی در تیم حضور دارد که به زبان شما صحبت می‌کند و می‌تواند در انتقال صحبت‌ها کمک کند. حضور او در این تیم کمک بزرگی برای من است. کسی که مدت‌ها در این باشگاه حضور داشته و شناخت خوبی از اینجا دارد. اینکه کادر فنی و بازیکنان چه خصوصیاتی دارند و آیا مشکلی در تیم وجود دارد یا نه، حتی راهنمایی‌های خوبی درباره زندگی در لندن به من کرد که بسیار مفید بود.
به‌عنوان یک مهاجم گلزن، چلسی روی تو حساب کرده است. این موضوع مسئولیت تو را سنگین نمی‌کند؟
من همیشه گل زدن را دوست داشتم و از کودکی عاشق آن بودم. یادم هست که پدرم در کودکی هرزمان گل می‌زدم یک آبنبات به من جایزه می‌داد تا ‌انگیزه‌ام بیشتر شود. همین موضوع باعث شد بخواهم هرچه بیشتر گل بزنم و عاشق این کار شدم.
تو از نوجوانی سرعت بالایی داشتی و رکوردت در 100 متر 1/11 ثانیه است. این سرعت چقدر در پیشرفت فوتبالت موثر بوده است؟
آخرین‌بار این رکورد را در 15 یا 16 سالگی زدم و شاید الان بهتر هم شده باشم. پدرم همیشه روی استفاده از سرعت تاکید می‌کرد و از من می‌خواست عضلاتم را قوی‌تر کنم. در تمرینات سختگیری زیادی داشت و من هم یاد گرفتم قدرت بدنی و آمادگی جسمانی تنها با کار و تلاش زیاد به دست می‌آید. همین تمرینات باعث شد سرعتم بیشتر شود و یاد گرفتم که چگونه از آن برای عبور از مدافعان حریف استفاده کنم.
حسن سالی‌حمیدزیچ پیش از این گفته بود که سال پیش به این دلیل تو را نخریدند که فکر می‌کردند برابر تیم‌هایی که دفاعی بازی می‌کنند و در دفاع عمق می‌دهند، نمی‌توانی عملکرد خوبی داشته باشی. با این حال جولین ناگلزمن (سرمربی سابق لایپزیگ) تحول زیادی در بازی تو ایجاد کرد.
خیلی دوست ندارم درباره سایر تیم‌ها صحبت کنم. ناگلزمن هم نقش زیادی در پیشرفت بازی من داشت و به من راهکار جدیدی ارائه کرد تا حتی وقتی تیم حریف دفاعی بازی می‌کند و فضای زیادی بین مهاجمان وجود ندارد هم بتوانم گل بزنم. او نکات خیلی زیادی به من یاد داد و موقعیت‌های مختلفی را نشان داد که می‌توانم بازی خودم را بهتر کنم. وقتی فصل پیش 28 گل در بوندس‌لیگا زدم همه تیم‌ها در زمین حریف پرسینگ را انجام نمی‌دادند تا من از فضای پشت مدافعان‌شان استفاده کنم.
شاید 10 یا 12 تیم در بوندس‌لیگا برابر لایپزیگ در زمین خود دفاع می‌کردند، اما من به آنها هم گل زدم. او نقش زیادی در پیشرفت من داشت و همیشه از راهنمایی‌هایش برای بهتر شدنم استفاده کرده‌ام.
فکر می‌کنی برای بازی در فوتبال انگلیس آماده‌ای؟
فوتبال در اینجا بسیار سریع است و از آلمان سرعت بالاتری دارد. همچنین به شیوه‌های مختلفی بازی می‌کنند. برخی تیم‌ها با 3 یا 5 دفاع بازی می‌کنند و بعضی هم مثل تیم ما 4دفاعه هستند. حتی نوع دفاع کردن تیم‌ها نیز متفاوت است و چند تیم مثل برایتون که در هفته نخست با آنها بازی کردیم پرس را از زمین حریف آغاز می‌کنند.
من در لایپزیک بهترین نمایش ممکن را داشتم و فکر کردم دیگر زمان آن است که چالشی جدید را در خارج از آلمان تجربه کنم. دوست داشتم راهی لیگ برتر شوم، چراکه در اینجا مدافعان قوی و خوبی حضور دارند. فکر می‌کنم تجربه بسیار خوبی خواهد بود و می‌توانم در مسیری جدید به پیشرفتم در فوتبال ادامه دهم. دوست دارم نکاتی از فوتبال انگلیس را نیز به بازی‌ام اضافه کنم و مطمئنا می‌توانم بازی‌ام را بهبود بخشیده و راه‌های مختلفی را برای موفقیت امتحان کنم.

 

منبع: فرهیختگان

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۹۶۰۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۳۰     ساعت: ۹ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024