صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بازی سخت و نفس‌گیر آبی‌ها؛ صعود به شرط برد

استقلال ایران امشب (یکشنبه شب) در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق می‌رود. دیدار رفت 2 تیم به تساوی رسید و تک‌ امتیاز آبی‌ها در این گروه حاصل همین بازی است. الشرطه با برد مقابل الاهلی عربستان مسیر صعود استقلال را سخت کرده است به طوری که آبی‌ها در صورت باخت در بازی امشب، از صعود باز می‌مانند. به همین دلیل مصاف استقلال ایران و الشرطه عراق بسیار سخت، نفسگیر و مهم خواهد بود. برای بررسی این بازی و عملکرد استقلال در پنجره نقل و انتقالات با محمد نوری و صادق ورمزیار، 2 پیشکسوت این تیم صحبت کرده است.

محمد نوری: الشرطه برای مساوی می‌آید
استقلال امشب به مصاف الشرطه عراق می‌رود و برای صعود نیاز مبرم به برد دارد؛ فکر می‌کنید نماینده کشورمان بتواند پیروز میدان باشد؟
با توجه به برد الشرطه مقابل الاهلی عربستان، کمی تفکر تیم‌ها تغییر کرد. استقلال بازی سختی مقابل این تیم عراقی خواهد داشت، چون در صورت باخت، از صعود به مرحله بعد باز می‌ماند اما خوشحالم که اسکلت تیم فصل قبل حفظ شد و بچه‌ها با تمدید قرارداد در استقلال ماندند. الشرطه حریف قدرتمندی نیست اما با توجه به شرایط جدول، بازی سختی در پیش است. استقلال در فاز حمله شرایط خیلی خوبی دارد و الشرطه هم قطعا از خط حمله تیم ما می‌ترسد اما در فاز دفاع مشکلاتی داریم. امیدوارم این نقطه ضعف در این بازی رفع شود. ان‌شاءالله الشرطه را ببریم. عراقی‌ها برای مساوی به میدان می‌آیند و این شاید کار استقلال را با وجود مهاجم‌مان زهردارش راحت‌تر کند.
در گفته‌های‌تان از حفظ شاکله تیم صحبت کردید؛ اتفاقی که در چند سال اخیر عکسش رخ می‌‌داد.
بله! در چند سال اخیر هواداران همیشه نگران از دست دادن بازیکنان‌شان بودند و ستاره‌‌های تیم رفتنی می‌شدند اما امسال مدیران و حامیان تیم کمک کردند تا بازیکنان تمدید کنند. به هر حال کار سختی بود، چون رقم قراردادها بالاتر رفته است. به همین دلیل نمره قبولی به مدیران می‌دهم که توانستند با بازیکنان اصلی تمدید کنند.
علی کریمی بامداد شنبه به قطر رسید و هنوز مشخص نیست او با استقلال تمدید می‌کند یا نه؛ به نظر شما این قضیه کمی لوث نشده است؟
علی کریمی در چه تیمی اسمش مطرح شد؟ او در استقلال احیا شد. هواداران هم سنگ تمام برای هافبک تیم‌شان گذاشتند و مورد حمایت آنها بود. به نظرم او باید کمی از ناز و ادایش کم کند. اگر کریمی فصل بعد هم در استقلال بماند، می‌تواند به تیم کمک کند. اگر در استقلال ماند، تعصب و غیرتش را نشان می‌دهد و اگر هم نماند، فکر می‌کنم پیراهن تیم را دوست نداشته و به خاطر مسائل مالی به تیم دیگری رفته است. به هر حال برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.
اگر اتفاقی نیفتد الکساندر نوری هم سرمربی فصل بعد استقلال خواهد بود؛ این مربی دورگه ایرانی- آلمانی می‌تواند دوای درد استقلال باشد؟
به نظر من نوری بهترین انتخاب است و حتی به آقای سعادتمند هم گفتم او می‌تواند به استقلال کمک کند. اگر او بیاید با نیمکت قوی می‌توانیم هم در لیگ برتر قهرمان شویم و هم در آسیا موفق باشیم.
ورمزیار: باید سریع‌تر مربی انتخاب شود
ارزیابی شما از بازی امشب استقلال و الشرطه چیست؟
الشرطه در دور رفت هم بازی خوبی با استقلال انجام داد و حالا هم مقابل الاهلی پیروز شده است. با کنار گذاشتن الوحده از مسابقات و با توجه به امتیازات حریفان، کار استقلال سخت شده است. من فکر می‌کنم اگر نقاط ضعف استقلال در خط دفاع رفع شود، می‌تواند بازی خوبی امشب به نمایش بگذارد.
مجید نامجو‌مطلق جانشین فرهاد مجیدی شد و به طور موقت روی نیمکت خواهد نشست؛ فشار زیادی روی این مربی خواهد بود.
مجید نامجو‌مطلق کار سختی دارد، بویژه برای تیمی که مشکلاتی بین مربی سابق و مدیرعامل داشته است، البته بودنش کنار تیمی که از آن شناخت دارد، تا حدودی می‌تواند گره‌گشا باشد.
علی کریمی یک روز مانده به بازی استقلال در لیگ قهرمانان بالاخره به تیم اضافه شد؛ نظرتان درباره رفتار این بازیکن چیست؟
وقتی باشگاه بازیکنان هم‌تراز و هم‌سطح خریداری نمی‌کند، چنین مشکلاتی به وجود می‌آید که ستاره تیم ناز کند. اگر در سطح کریمی بازیکنی در استقلال وجود داشت، قطعا تا این حد این مسأله حاشیه‌ساز نمی‌شد.
طی یک ماه اخیر، مدام صحبت از بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال بود در نهایت هم آمدن او منتفی شد؛ آیا این اتفاق یک بازی بود یا تنها قانون جذب مربیان و بازیکنان خارجی مانع بازگشت این مربی شد؟
من فکر می‌کنم استراماچونی دوست دارد هر چند وقت یک بار بحث آمدنش را مطرح کند. او اگر قرار بود بازگردد، هیچ‌وقت استقلال را وسط راه رها نمی‌کرد. مشکلاتی است که خود این مربی به وجود آورده است. مدیران استقلال نباید زمان و وقت‌شان را برای مذاکره و بازگشت استراماچونی هدر می‌دانند.
اگر اتفاقی نیفتد، الکساندر نوری امشب به عنوان سرمربی استقلال انتخاب می‌شود؛ حضور این مربی را چطور می‌بینید؟
الکس نوری مربی جوان اما باتجربه‌ای است. آمدن او سریع‌تر باید انجام شود، چرا که تیم باید بحث مربی فصل بعدش را سریع‌تر ببندد و به فکر بستن تیم قوی و کاملی باشد.
خریدهای جدید استقلال رو چطور دیدید؟
به همه بازیکنان جدید استقلال احترام می‌گذارم اما باید بازیکنانی به خدمت گرفت که نقاط ضعف فصل گذشته تیم پوشش داده شود. البته استقلال هنوز فرصت دارد تا با خرید چند مهره، ضعف‌هایش را بپوشاند.
صعود و حذف استقلال در چه صورتی قطعی می‌شود؟
همه چیز دست خودمان است
استقلال در روز پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه می‌رود و ممکن است پس از این بازی صعودش به مرحله حذفی قطعی شود. آبی‌پوشان تهران بعد از لغو 2 مسابقه خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دلیل کنار کشیدن الوحده امارات، در روز پنجم این مسابقات به مصاف الشرطه عراق می‌روند. شرایط جدول گروه اول مسابقات به نوعی است که ممکن است آبی‌پوشان بعد از این بازی صعود یا حذف‌شان قطعی شود.
در این گروه و در پایان هفته چهارم، الاهلی با 6 امتیاز از 3 بازی، الشرطه با 4 امتیاز از 3 بازی و استقلال با یک امتیاز از 2 بازی به ترتیب در رده‌های اول تا سوم جدول قرار دارند.
در صورتی که بازی امشب با پیروزی استقلال به پایان برسد، صعود آبی‌پوشان به مرحله بعد قطعی می‌شود، چرا که بازی‌های الشرطه در این گروه به پایان رسیده و آنها در امتیاز 4 باقی خواهند ماند و حتی در صورتی که شاگردان نامجو‌مطلق بازی شب پایانی خود مقابل الاهلی را با شکست به پایان برسانند، باز هم به دلیل پیروزی در بازی رو‌در‌رو مقابل الشرطه، راهی مرحله حذفی مسابقات می‌شوند.
از سویی شکست در این دیدار قطعا پایان کار آبی‌پوشان در مرحله گروهی خواهد بود و به حذف زودهنگام این تیم منجر می‌شود اما تساوی در این بازی تکلیف شاگردان نامجو‌مطلق را برای صعود به بازی پایانی خواهد کشاند.
در صورتی که دیدار 2 تیم استقلال و الشرطه با نتیجه مساوی به پایان برسد، آبی‌پوشان برای صعود ناچار خواهند بود در دیدار پایانی گروه الاهلی امارات را شکست دهند تا بعد از این تیم به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی راه یابند.
آبی‌پوشان تاکنون 2 بار در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته‌اند که در دیدار نخست‌شان مقابل الشرطه به تساوی یک- یک رسیدند و در دومین دیدار مقابل الاهلی امارات تن به شکست 2 بر یک دادند.
دیدار تیم استقلال برابر الشرطه در چارچوب روز پنجم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 22:30 امروز 30 شهریور در قطر آغاز می‌شود.

 

منبع: وطن امروز

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۹۶۰۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۳۰     ساعت: ۹ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • ٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 18 2024