صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

صالحی امیری: در مورد پرچمدار تصمیم می‌گیریم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: سازمان برنامه ریزی و بودجه قرار است به ۱۵ فدراسیون حاضر در المپیک توکیو کمک ویژه کند و در جلسه بعدی ستاد عالی بازیها نیز در مورد پرچمدار تصمیم‌گیری می‌کنیم.

رضا صالحی امیری در مورد روند انجام کارهای کاروان بیان کرد: روند کارهای ما طبق برنامه دنبال می شود. تقریبا بیش از 90 درصد برنامه های اجرایی در مسیر اقدام و تصمیم گیری است. تعداد سهمیه های ما 62 است که هشت خانم داریم و بقیه مرد هستند. در خصوص ارز  نیز ارز مورد نیاز را از بانک مرکزی تامین کردیم، لباس نیز انتخاب شده و در حال تولید است.
او ادامه داد: زمان اعزام و بازگشت تیم ها مشخص شده است و در حال نهایی کردن بلیت ها هستیم و به دلیل اینکه به صورت محدود امکان اعزام داریم، تعداد پروازها زیاد است و تیمها به صورت جداگانه اعزام می شوند. در مورد اسکان کادرخبری و همراهان کاروان هم تعیین تکلیف شده است.
صالحی امیری در مورد کمک مالی به فدراسیون ها گفت: برای کمک فدراسیون ها دو اقدام انجام دادیم. 50 درصد بودجه را اختصاص دادیم و علاوه بر آن با دعوت از آقای نوبخت و جلسه مشترک او با روسای فدراسیون های المپیکی، قرار شد به 15 فدراسیون حاضر در المپیک توکیو نظیر کشتی والیبال، تیراندازی، تکواندو بسکتبال کمک ویژه انجام شود و مقرر شد موضوع توسط وزیر و من پیگیری شود. لیست نیازمندی های فدراسیون ها که به تایید ما رسیده نیز به نوبخت ارجاع می شود تا تامین کنند. تاکنون دولت هیچ کوتاهی نداشتند. براساس آخرین گزارشی که از سرپرست کاروان داشتم، هیچ چالشی برای حضور فعال کاروان در المپیک نداریم.
او در مورد برنامه های فرهنگی کاروان تصریح کرد: در یک هفته اخیر دو جلسه با مسئولان وزارت امور خارجه، کادر سرپرستی و سفیر ایران در ژاپن داشتم تا پیش نیازهای حضور ما  بررسی شود. در جلسه روز گذشته چند برنامه جمع بندی شد از جمله برگزاری نمایشگاه ایران زیبا، نمایش فیلم با زیر نویس ژاپنی یا انگلیسی و نمایشگاه صنایع دستی در محل سفارت. همچنین هدایایی در تهران تولید می کنیم و برای دهکده ورزشکاران، خود ژاپنی ها و ایرانیان مقیم ژاپن می فرستیم. در مجموع هماهنگی های لازم را انجام دادیم. جلسه ستاد عالی بازی ها هم هفته آینده برگزار می شود. تمام ظرفیت کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون ها درگیر اردوها و کسب سهمیه است.
صالحی امیری در مورد انتخاب پرچمدار گفت: سعی می‌کنیم در جلسه بعدی ستاد عالی بازیها تصمیم گیری کنیم و پیشنهاداتی مطرح شده است.
او در مورد برگزاری مراسم بدرقه کاروان تاکید کرد:  جلسه مشترک من، سرپرست کاروان و ستاد فرهنگی برگزار شد و  هفته آینده تفاهم نامه امضا می کنیم. اجرای اصلی برنامه ها در اراضی تپه های عباس آباد را تعریف کردیم که برای هفته المپیک تعریف شده است تا هر شب یک برنامه داشته باشیم. برای بدرقه کاروان اگر نتوانیم آن را در فضای بسته مثل سالن همایش ها برگزار کنیم، در فضای روباز این کار را در نیمه اول تیرماه انجام می‌دهیم.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۲۴۷۷
تاریخ: ۱۴۰۰/۳/۹     ساعت: ۱۶ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024