صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

وزیر ورزش آینده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

رئیس فدراسیون تنیس ضمن اشاره به ویژگی‌های یک وزیر ورزش خوب از رئیس جمهور آینده درخواست کرد که فردی ورزشی عهده‌دار این مسئولیت شود.

داود عزیزی با تاکید بر حضور پرشور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برنامه‌های کاندیداهای محترم را جستجو و دنبال کردم اما برنامه ورزشی نیافتم، در حالی که ورزش در ابعاد تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای نقش مهمی در توسعه پایدار کشور دارد و نباید به عنوان موضوع درجه چندم مطرح شود. ارتقای سطح سلامتی جامعه، نشاط ملی و حتی کمک به اقتصاد کشور  از کارکردهای مهم مقوله ورزش محسوب می‌شود و بی‌توجهی به آنها فقط به ضرر جامعه ورزش نیست بلکه کشور لطمه می‌بیند.
وی افزود: فقر حرکتی و افزایش بیماری‌های غیرواگیر از یک طرف و افت فاحش در برخی از ورزش‌ها در ابعاد قهرمانی و کوچک بودن اقتصاد ورزش،  ضرر و زیان بالایی برای جامعه دارد به همین دلیل ورزش باید به یکی از اولویت‌های اصلی کشور تبدیل شود.
عزیزی با تاکید بر اهمیت انتخاب وزیر ورزش و جوانان خوب، متخصص و متعهد در دولت سیزدهم تصریح کرد: رئیس جمهور جدید باید در انتخاب وزیر ورزش و جوانان شاخصه‌های مهمی را مد نظر قرار دهد. وزیر ورزش آینده حتما باید ورزشکار و حداقل تجربه یک دوره ریاست فدراسیون را داشته باشد و در سطح ستادی وزارت ورزش و جوانان حداقل تجربه معاونت را سپری کرده تا برای کار کردن با فدراسیون‌ها  از تسلط کافی برخوردار باشد.
رئیس فدراسیون تنیس یکی دیگر از شاخص‌های وزیر ورزش و جوانان را تجربه کردن المپیک و بازی‌های آسیایی در کسوت ورزشکار یا مدیر برشمرد و ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان اگر حداقل یک دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه داشته باشد، یک حُسن محسوب می‌شود چرا که نمی‌توان کتمان کرد که ارتباط با نمایندگان و تسلط بر کارهای مجلس می‌تواند در توسعه و تعالی ورزش موثر باشد.
عزیزی گفت: از عمده مشکلات ورزش کشور کمبود اعتبارات و قوانین است هر چند در 6-5 ساله گذشته اعتبارات خوب و  برخی قوانین موثر برای  ورزش کشور تصویب شد اما همچنان کمبود قوانین ورزشی و اعتبارات از جمله مشکلات مهم ورزش کشور برای تسریع در روند پیشرفت است. بنابراین ارتباط خوب و موثر با مجلس شورای اسلامی و هم‌افزایی با نمایندگان برای قرار گرفتن ورزش در بین اولویت‌های قانونگذاران اهمیت فراوانی دارد.
وی توانمندی علمی وزیر ورزش و جوانان را هم مهم خواند و اظهار داشت: اینکه وزیر آینده از بین اساتید دانشگاه باشد از شاخصه‌های مهم است چون نظرات آکادمیک و علمی و به روز ورزش در حرکت رو به رشد ورزش موثر است.
رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به نقش آفرینی فدراسیون‌های ورزشی در تحقق اهداف کلان ورزش کشور گفت: بدون شک بخش اعظمی از اهداف ورزش کشور در قالب فدراسیون‌ها  متبلور می‌شود که در حال حاضر ماهیت نهاد عمومی غیر دولتی دارند. این موضوع باید به سرعت حل شود و فدراسیون‌ها از عنوان نهاد‌های عمومی غیردولتی خارج و به عنوان یک موسسه غیردولتی محسوب شوند. به همین دلیل، آنچه اهمیت دارد این است که وزیر آینده ورزش بتواند با دورکردن نگاه دولتی، ساز و کار منطقی در اداره ورزش کشور را به وجود آورده و فرآیندهای موثر در ارتباط با فدراسیون‌ها برای دستیابی به اهداف مورد نظر را در دستور کار قرار دهد.
عزیزی یادآور شد: وزیر آینده باید ارتباط موثر وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک را حفظ کند و بستر لازم برای دستیابی به کرسی‌های موثر بین‌المللی را که واقعا اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد، فراهم آورد.
وی خاطرنشان کرد: شاخصه‌های مهم برای وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم که از آنها نام برده شد در بین جامعه کنونی ورزش کشور وجود دارد و این در شرایطی است که اگر پیش از این رئیس جمهور برای انتخاب رئیس سازمان تربیت بدنی و وزیر ورزش و  جوانان نمی‌توانست از بین ورزشی‌ها، انتخابی با این شاخصه‌ها داشته باشد، اکنون می‌تواند با در نظر گرفتن همه موارد از بین گزینه‌های موجود در جامعه ورزش به یک انتخاب خوب برای وزارت مهمی چون ورزش و جوانان برسد.
رئیس فدراسیون تنیس به اهمیت موضوع مربوط به جوانان هم اشاره و عنوان کرد: موضوع جوانان در وزارت ورزش و جوانان مبحث مهمی است زیرا بحث جوانان یک بحث کاملا ملی و کلان‌نگر است و حل موضوعات جوانان به ارتباطات فرابخشی  نیاز دارد. یک معاونت در وزارت ورزش و جوانان امکان حل این مشکلات را به تنهایی ندارد و حوزه جوانان و مسائل آن در وزارت ورزش و جوانان باید به معاونت ریاست جمهوری ارتقا یابد.

 

 


منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۵۶۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۳/۲۵     ساعت: ۱۳ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024