صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

آیا رقیب گلکسی زد فلیپ توسط کمپانی HP تولید می‌شود؟

طبق گزارشات ظاهرا شرکت اچ پی قصد دارد تا گوشی هوشمندی با نمایشگر تاشو عرضه کند.
گلکسی زد فلیپ سامسونگ، چندی است که معرفی شده و همین موضوع، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی را بر آن داشته تا محصولی با این سبک و سیاق را طراحی و رونمایی کنند. کمپانی اچ پی یکی از این برندها است که به نظر می‌رسد قصد دارد تا دنیای گوشی‌های هوشمند را با ارائه محصولی منعطف و معرفی رقیبی برای گلکسی زد فولد، اصحاب رسانه را سورپرایز کند.

مسئولان شرکت اچ پی در ماه فوریه سال گذشته میلادی (2019) پتنتی با موضوعیت یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو را در موسسه WIPO یا همان سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رساندند.

این پتنت در سیزدهم آگوست سال جاری میلادی (20209 به تأیید رسید و حالا توسط رسانه‌های خبری، خبر این موضوع انتشار یافته است. البته ثبت این پتنت، نمی‌تواند دلیل محکم و قابل قبولی برای تولید محصولی با این سبک و سیاق از سوی HP باشد.

بد نیست بدانید که کمپانی‌های مختلف در فواصل زمانی نامعین، اقدام به ثبت پتنت‌های مختلفی می‌کنند و این موضوع، دلیلی بر ساخت چنین محصولی نیست. اما اگر چنین اتفاقی روی دهد، از آن جا که هیچ کس روی نام اچ پی به عنوان یک تلفن هوشمند حساب باز نمی‌کند، مسلما تعجب بسیاری از افراد را با خود به همراه خواهد داشت.

اچ پی شرکت بزرگی است که محصولات جذابی از جمله لپ تاپ و پی سی‌های خانگی را تولید می‌کند. حالا ورود این برند معروف به چرخه گوشی‌های هوشمند می‌تواند اتفاقی جالب به نظر بیاید.

تصویر محصولی که امروز در رسانه‌های خبری منتشر شده، گوشی هوشمندی را به نمایش می‌گذارد که از نمایشگری بدون حاشیه برخوردار است و اثری از ناچ یا حفره‌های دوربین درون آن دیده نمی‌شود. به این ترتیب فکر و ذهن بسیاری از کاربران به صورت ناخودآگاه به سمت دوربین سلفی زیر نمایشگر رفته است.

البته این تصاویر در واقع یک طرح مفهومی است و ممکن است در محصول نهایی، شاهد قرارگیری حفره دایره‌ای شکل درون نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی باشیم. در قسمت پایین بدنه، درگاه USB Type-C را می‌بینیم. اما اثری از سنسور اثر انگشت روی بدنه دستگاه دیده نمی‌شود.

ممکن است که این گزینه، درون صفحه نمایش این اسمارت فون تعبیه شده باشد. بر اساس گزارش Lets Go Dgigital، این محصول به نمایشگری تخت، تاشو و OLED مجهز خواهد بود. همان طور که در این تصاویر می‌بینید، این محصول از میانه‌‌های نمایشگر به سمت داخل خم می‌شود، اما این تنها روش تغییر حالت آن به حساب نمی‌آید.

گوشی هوشمند تولید شده توسط اچ پی در این تصاویر، امکان تا شدن در حالت خاصی را دارا است که قسمت پایینی صفحه نمایش دستگاه قابل رویت خواهد بود. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا نوتیفیکیشن‌های دریافتی مشاهده کنید.

صفحه نمایش اصلی، تنها نمایشگر این گوشی هوشمند است و خبری از صفحه نمایش دوم نیست. در پشت بدنه شاهد دوربین سه گانه به همراه چند سنسور هستیم که به صورت افقی و در محفظه‌ای مستطیل شکل، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ابعاد این اسمارت فون در حد و اندازه‌ یک گوشی هوشمند عادی در نظر گرفته شده و اگر آن را به صورت تاشو فرض کنید، به یک شیء جمع و جور تبدیل خواهد شد که امکان قرارگیری روی اکثر سطوح یا درون جیب را به راحتی دارا است.

این گوشی هوشمند را می‌توان رقیب جدی و سرسختی برای گلکسی زد فلیپ سامسونگ به حساب آورد و البته، احتمالا توانایی رقابت با گلکسی زد فولد 2 را نخواهد داشت.

در هر صورت، ورود برند اچ پی به دنیای گوشی‌های هوشمند می‌تواند اتفاقی جذاب و هیجان انگیز باشد. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار پتنت‌های ثبت شده توسط این کمپانی خواهد بود.

 

منبع: جی اس ام

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۸۵۴۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024