صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

حافظه SSD هوشمند سامسونگ و زایلینکس از راه رسید

در سال ۲۰۱۸ سامسونگ از همکاری با «زایلینکس» برای توسعه حافظه SSD هوشمند خبر داد که فضای ذخیره‌سازی را با توانایی‌های شتاب‌دهنده محاسبات مبتنی بر مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر (FPGA) ترکیب می‌کند و حالا نمونه تجاری آن از راه رسیده است.

نمونه اولیه اثبات مفهوم این طرح یک حافظه SSD سامسونگ را با FPGA زایلینکس روی یک کارت PCI-e ترکیب کرده بود که شامل یک درایو U.2 با ظرفیت 4 ترابایت می‌شد که حالا شرایط موردنیاز برای عرضه تجاری را کسب کرده و در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد.

حافظه SSD هوشمند CSD (درایو ذخیره‌سازی محاسباتی سازگار) سامسونگ شامل حافظه‌های SSD سازمانی نسل سوم PCIe به همراه دومین FPGA بزرگ از خانواده «+Kintex Ultrascale» زایلینکس با لیتوگرافی 16 نانومتری و 4 گیگابایت رم DDR4 برای استفاده FPGA می‌شود.

SSD هوشمند CSD از بخشی از FPGA به عنوان سوییچ PCIe استفاده می‌کند، بنابراین SSD و FPGA در نگاه سیستم میزبان به صورت نقطه پایانی PCIe مستقل به نظر می‌رسند و تمام ترافیک PCIe که به SSD می‌رسد، ابتدا از میان FPGA عبور می‌کند.


در سرورهای مجهز به شمار بالای SSD بزرگ و سریع، تلاش برای استفاده از تمام دیتای ذخیره شده می‌تواند منجر به گلوگاه با پهنای باند یا توان محاسباتی CPU شود. از نمونه‌های سنتی انجام وظایف محاسباتی روی فضای ذخیره‌سازی می‌توان به رمزگذاری و فشرده‌سازی اشاره کرده، اما شتاب‌دهنده‌های FPGA با قابلیت تنظیم مجدد می‌توانند به طیف وسیعی از وظایف کمک کنند.

زایلینکس کتابخانه‌ای از IP برای شتاب‌دهنده ذخیره‌سازی ایجاد کرده که مشتریان می‌توانند همراه با SSD هوشمند CSD از آن استفاده کنند. سامسونگ برای پیاده‌سازی شتاب‌‌دهنده تحلیل «Apache Spark» با «Bigstream» همکاری کرده. IP شخص ثالث که برای کارت‌های شتاب‌دهنده «Alveo» زایلینکس نیز توسعه پیدا کرده به لطف استفاده از پلتفرم FPGA مشترک، می‌تواند برای CSD پورت شود.


حافظه SSD هوشمند CSD سامسونگ توسط این شرکت کره‌ای به تولید می‌رسد و به وسیله زایلینکس به فروش می‌رسد. در ابتدا نسخه مجهز به 3.84 ترابایت ظرفیت در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و در آینده شاهد عرضه نسخه‌های دیگر آن خواهیم بود.

 

منبع: دیجیاتو

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۶۵۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۷     ساعت: ۸ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024