صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نخستین تصویر از پرچم‌دار بعدی هواوی منتشر شد

روز گذشته تصویری از پرچمدار آینده کمپانی هواوی که به نظر می‌رسد این گوشی هواوی پی ۵۰ پرو نام داشته باشد، در فضای مجازی منتشر شد.

تصویر منتشر شده از گوشی هواوی پی 50 پرو – Huawei P50 Pro نشان می‌دهد شرکت هواوی بدون توجه به تحریم‌های آمریکا، در صنعت موبایل پیشتازی می‌کند.

البته رندرهای منتشر شده رسمی نیستند و بر اساس پتنتی که پیشتر توسط خود هواوی ثبت شده، طراحی شده‌اند. بنابراین شاید محصول نهایی متفاوت از آن چیزی باشد که در این رندرها می‌بینید. با توجه به این تصاویر، مهم‌ترین ویژگی گوشی هواوی P50 پرو دوربین پشتی آن است که در یک جزیره‌ی گرد در سمت چپ قاب پشتی دیده می‌شود. این دوربین از چهار حسگر میزبانی می‌کند.

گزارش‌هایی وجود دارد که در آن‌ها ادعا می‌شود نسل جدید پرچمداران هواوی در نیمه نخست سال 2021 معرفی می‌شوند. همین منابع می‌گویند که هواوی از تراشه Kirin 9000 در قلب تپنده گوشی‌های سری هواوی پی 50 استفاده خواهد کرد. گزارش‌هایی دیگر همچنین نشان می‌دهند که تأمین کننده پنل نمایشگر این گوشی‌ها دو کمپانی کره‌ای سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی هستند. البته معلوم نیست که این دو شرکت پنل‌های نمایشگر سری میت 50 را هم بخواهند تأمین کنند.

هواوی نیمه اول 2021 از سری P50 رونمایی می‌کند

بخش موبایل هواوی در هر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری شدیداً تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است. این تحریم‌ها از سال 2019 اعمال شده، اما هواوی موفق شده از پس آن‌ها برآید. اما اوضاع در سال 2020 پیچیده‌تر شده است. این شرکت ناچار به تعطیل کردن بخش تولید چیپست‌های HiSillicon خود است. TSMC که تأمین کننده چیپ‌های 5 نانومتری این شرکت است، دیگر نمی‌تواند فناوری خودش را در اختیار غول چینی قرار دهد. هواوی همچنان تلاش می‌کند در دنیای گوشی‌های هوشمند بدرخشد و اخیراً هم گوشی‌های سری میت 40 خودش را با آخرین تراشه سری Kirin معرفی کرده است. اکنون این کمپانی روی کمک یک شرکت دیگر برای تأمین چیپست‌هایش حساب کرده است. اما نکته‌ی جالب توجه اینجاست که با تمام این سختی‌ها و مشکلات، هواوی مصرانه به دنبال رونمایی از گوشی‌های سری پی 50 خودش در سه ماهه نخست سال 2021 است!

به نقل از گزارش TheElec، هواوی در نخستین فصل سال آینده میلادی از گوشی‌های جدید سری پی رونمایی می‌کند. گزارش‌های قبلی مدعی بودند که هواوی در این گوشی‌ها از تراشه 5 نانومتری کایرین 9000 استفاده خواهد کرد. اما در کمال تعجب هواوی تمام موجودی این تراشه در انبار خود را به سری میت 40 اختصاص داد.

سامسونگ و ال جی؛ دو تأمین کننده نمایشگر گوشی هواوی پی 50 پرو

این گزارش می‌گوید نمایشگر گوشی هواوی پی 50 پرو و پی 50 را دو شرکت سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی تأمین خواهند کرد. هر دو این شرکت‌ها از هم اکنون آماده تولید انبوه این پنل‌ها هستند. گرچه سفارش هواوی نهایی شده، اما رزولوشن این نمایشگرها هنوز فاش نشده است.

هواوی می‌خواهد پایگاه قدرتمند کاربری که در بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار به دست آورده است را با ارائه اسمارت فون‌هایی رقابتی حفظ کند. این شرکت 2 سال پیش با عرضه حدود 44 میلیون نسخه گوشی هوشمند پرچمدار در این بخش بازار به سامسونگ رسید. تحریم‌های هواوی باعث شده‌اند گوشی‌های این شرکت از بازارهای جهانی کمی عقب بنشینند. اما مشتریان چینی و دیگر بازارهای آسیایی مانند ایران ترجیح دادند به سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) دسترسی نداشته باشند، اما از این برند حمایت کنند و گوشی‌های این شرکت را خریداری کنند.

حالا که دونالد ترامپ به عنوان اجراکننده و بزرگ‌ترین حامی تحریم هواوی به پایان راه خود رسیده است، همه منتظر هستند ببینند آیا با ورود بایدن به کاخ سفید این تحریم‌ها هم برچیده خواهد شد یا خیر؟

 

منبع: گجت نیوز

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۵۹۱۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۷     ساعت: ۴ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Apr 23 2024