صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

گلایه کاربران اپل از مک‌بوک‌های جدید

کمپانی اپل اخیرا از دستگا‌ه‌های جدید اپل مک مینی، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو مجهز به تراشه جدید M1 و سیستم‌عامل macOS Big Sur رونمایی کرد. بر اساس گزارشات اخیر برخی کاربران مدل‌های جدید مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک مینی با مشکلات اتصال بلوتوث دست‌به‌گریبان هستند. این مشکل مشخصا برای کاربران مک مینی آزاردهنده است. یک فعال یوتیوبی با نام پاتریک توماسو خاطرنشان کرده که این مشکلات شامل قطع مکرر ارتباط با وسایل جانبی یا حتی خرابی کامل ماژول بلوتوث است.

آقای توماسو با انتشار یک توئیت به تشریح مشکل اتصال بلوتوث در دستگاه مک مینی جدید خود پرداخت. اما تنها وی با چنین مشکلی دست‌به‌گریبان نبوده و سایر کاربران نیز مشکلات مشابهی را تجربه نموده‌اند. وی در توئیت خود خاطرنشان می‌کند:

“کشف مشکلات بلوتوث در این دستگاه آرامش مرا بر هم زده است. من تصور می‌کردم که این مشکل تعداد انگشت‌شماری از کاربران را درگیر نموده است؛ اما اکنون شکایات مربوط به این مشکلات در تمامی انجمن‌ها و وبسایت Reddit قابل رویت هستند.”


برخی کاربران کامپیوترهای جدید مک در وبسایت Reddit پیرامون مشکلات اتصال ابزارهای جانبی اصلی و متفرقه شامل موس، صفحه‌کلید و هدست و قطع متناوب ارتباط آن‌ها ابراز نارضایتی نموده‌اند. به‌نظر می‌رسد که این مشکل با سخت‌افزار اپل یا سیستم‌عامل macOS Big Sur ارتباط دارد. زیرا کاربران با استفاده از دانگل بلوتوث Unifying Receiver شرکت لاجیتک قادر به اتصال ابزارهای جانبی این کمپانی به دستگاه‌های خود خواهند بود. یکی از کاربران وبسایت Reddit برای تعویض دستگاه مک مینی معیوب خود با اپل تماس گرفت؛ اما دستگاه جایگزین نیز با مشکل مشابهی مواجه بود.

این نخستین باری نیست که دستگاه‌های اپلی با مشکلات بلوتوث مواجه می‌شوند. به‌عنوان مثال در سال 2014 کاربران اپلی از عملکرد کند مجیک موس، ترک‌پد جادویی، صفحه‌کلید بی‌سیم اپل و اکسسوری‌های بی‌سیم متفرقه پس از به‌روزرسانی دستگاه‌های خود به سیستم‌عامل OS X Yosemite گلایه داشتند.
هنوز مشخص نیست که چه تعداد از دستگاه‌های مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک مینی با چنین مشکلاتی مواجه هستند. بعلاوه اپل هنوز وجود چنین مشکلی را موردتائید قرار نداده است.

هوم‌پاد مینی اپل نیز با مشکل اتصال وای‌فای دست‌به‌گریبان است

قیمت هوم‌پاد مینی اپل حدودا برابر با 99 دلار است؛ اما برخی خریداران اولیه در خصوص عملکرد این دستگاه نقدهایی جدی دارند. اکثر این کاربران در زمینه اتصال هوم‌پاد مینی خود به اینترنت دچار مشکل هستند. اکنون به‌نظر می‌رسد که این مشکل صرفا در دستگاه‌های هوم‌پاد مینی وجود دارد. برخی کاربران معتقدند که این مشکل در نتیجه عرضه یک دستگاه اپلی ارزان‌قیمت ایجاد شده است.

راه حل پیشنهادی اپل برای این مشکل “راه‌اندازی مجدد دستگاه” است. با این‌حال اکنون اثبات شده که چنین راهکاری بلا استفاده است. بر اساس برخی گزارشات بازگردانی دستگاه و روتر به تنظیمات کارخانه احتمالا راه حلی موقت برای این مشکل به‌شمار می‌رود. گزارشات نشان می‌دهند که این راهکار تنها برای مدت 1 روز سودمند خواهد بود.

 

منبع: آی تی رسان

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۵۹۳۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۹/۷     ساعت: ۴ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • ٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 16 2024