صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

طراحی SSD محور پلی‌استیشن ۵ به درخواست اپیک گیمز انجام شد

به گزارش Wccfetch مارک سرنی (Mark Cerny) در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که اپیک گیمز (Epic Games) یکی از کمپانی‌هایی بود که بیشترین درخواست را برای SSD داشت.

پلی‌استیشن 5 با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و سخت‌افزار پیشرفته پلتفرمی قدرتمند برای تجربه‌ی عناوین مختلف به شمار می‌رود. با این که زمان عرضه‌ی این کنسول اطلاعات زیادی از آن به اشتراک گذاشته شده است اما آگاهی پیدا کردن در مورد جزییات بیشتر این سخت افزار و ویژگی‌های آن خالی از لطف نیست. به گزارش Wccfetch مارک سرنی در جریان مصاحبه‌ای پانزده دقیقه‌ای سخت‌افزار این کنسول را تحلیل نموده و اطلاعاتی در مورد آن به اشتراک گذاشت.

مارک سرنی در مورد SSD این کنسول توضیح داد: «ما از زمان پلی‌استیشن 4 با درخواست‌های SSD از سوی شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مختلف مواجه بودیم، در آن زمان تیم سویینی معتقد بود که هارد‌های قدیمی مانع پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی هستند. البته او از لفظ “دیسک‌های چرخان زنگ زده” برای توصیف هارد‌های قدیمی‌تر استفاده کرده بود. هنگام توسعه‌ی پلی‌استیشن 5 استودیو‌های مختلف درخواست استفاده از هارد‌های NVME SSD با حداقل سرعت انتقال یک گیگ در ثانیه را داشتند. ما تصمیم گرفتیم که این سرعت را 5 تا 10 برابر افزایش بدهیم. این که اهداف و انتظارات بالایی داشته باشید همیشه به نفع شماست.»

مارک سرنی در اظهارات خود به موتور گرافیکی Unreal Engine 5 نیز اشاره کرد و به نظر می‌رسد که درخواست‌ها و انتظارات کمپانی Epic Games در کنار ویژگی‌های Unreal Engine 5 تاثیر زیادی در طراحی کنسول پلی‌استیشن 5 داشته است. لازم به ذکر است که رونمایی از این موتور روی پلی‌استیشن 5 انجام شد.

مارک سرنی در جریان صحبت‌های خود به فشرده سازی فایل‌های بازی‌های مختلف در پلی‌استیشن 5 نیز اشاره نمود که به توسعه دهندگان عناوین مختلف اجازه می‌دهد بازی‌های خود را با حجم کمتری برای پلی‌استیشن 5 عرضه کنند. عده‌ای معتقد بودند که هر چه راندمان SSD‌ها بالاتر باشد حجم فایل‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند در حالی که چنین مسئله‌ای مطرح نیست و پلی‌استیشن 5 به واسطه‌ی سیستمی که دارد این کار را انجام می‌دهد.

 

منبع: گیم فا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۷۰۰۹
تاریخ: ۱۴۰۰/۸/۳۰     ساعت: ۹ : ۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024