صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

علی عمرانی، حسام منظور و کامران تفتی؛ برادران غریب

علی عمرانی، حسام منظور و کامران تفتی در سه‌گانه برادرانه سعید نعمت‌ا...، نقش برادر ناخلف را بازی کرده‌اند.

بعضی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان در تلویزیون، یک موضوع مشخص را دستمایه روایت قصه قرار داده‌ و آن را در قالب سه‌گانه‌ای تکرار کرده‌اند. جلیل سامان در «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» به موضوع منافقین پرداخته، حامد عنقا و بهرنگ توفیقی در «تنهایی لیلا»، «پدر» و «آقازاده» قصه‌هایی درباره تحول شخصیتی یک دختر غیرمذهبی تحت تاثیر جوانی مومن را روایت کرده‌اند و سعید نعمت‌ا... در «جراحت»، «برادرجان» و «زمین گرم» قصه تقابل دو برادر و اختلافات خانوادگی را به تصویر کشیده است.
حق‌الناس و حرمت برادری
یکی از موضوعاتی که نعمت‌ا... چه در قصه‌های برادرانه‌اش و چه در دیگر آثار خود روی آن تاکید داشته، پرداختن به حفظ احترام در خانواده و نگه داشتن حرمت برادر بوده است. در هر سه سریال، میان دو برادر شاهد به وجود آمدن مشکلاتی بوده‌ایم که ریشه در اختلاف عقاید آن‌ها داشته، اما در کنار این اختلافات، موضوع حرمت برادری و حفظ احترام بزرگ تر در قصه پررنگ بوده که یکی از ویژگی‌های مثبت آثار سعید نعمت‌ا... است. در دو سریال «برادرجان» و «زمین گرم» برادر کوچک تر شخصیت مثبت قصه بوده، اما در سریال «جراحت» برادر کوچک تر کاراکتر منفی بوده است. موضوع حق‌الناس هم یکی از مضامین مشترک این سه‌گانه بوده که در هرکدام از سریال‌ها از زاویه خاصی به آن پرداخته شده است.
این برادران ناخلف
در هر سه سریال «جراحت»، «برادرجان» و «زمین گرم»، رابطه دو برادر با یکدیگر نقش مهمی در داستان داشته و اتفاقات مختلفی را در قصه ایجاد کرده است. «بزرگ» و «اسماعیل» در «جراحت»، «چاوش» و «آراز» در «برادرجان» و «اصلان » و «علیار » در «زمین گرم» دو برادر اصلی قصه بوده‌اند و در هر سه سریال، حتما یکی از برادران ماجرا شخصیتی منفی داشته‌ است. شخصیت «اسماعیل»، «چاوش» و «اصلان» به ترتیب در «جراحت»، «برادرجان» و «زمین گرم»، در مقابل برادر خود که کاراکتر مثبت و خوبی بود، شخصیت منفی داشتند و در واقع برادر ناخلف قصه بودند.
بازیگران مشترک؛ کامران تفتی و شیوا ابراهیمی
کامران تفتی تا به حال تجربه چند همکاری با سعید نعمت‌ا... در مقام نویسنده را داشته و از میان سه‌گانه‌ای که نام بردیم، در دو مجموعه «برادرجان» و «زمین گرم» ایفای نقش کرده است. او در هر دو سریال نقش یکی از برادران قصه را برعهده داشته و در نقش شخصیت منفی بازی کرده است. علاوه بر او، شیوا ابراهیمی هم بازیگر مشترک این دو سریال بوده و در هر دو، نقش زن سختی‌کشیده‌ای را بازی کرده که زندگی زناشویی‌اش در حال فروپاشی است و با مشکلاتی مواجه شده است.
نویسنده : مائده کاشیان

 

منبع: خراسان

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۷۴۸۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۴     ساعت: ۱۷ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024