صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

انتقاد «جهانگیر الماسی» از فوتبالیست هایی که بازیگر شدند

جهانگیر الماسی از دلیل دوری چند ساله‌اش از بازیگری گفت و از ورود راحت فوتبالیست‌ها به دنیای بازیگری گلایه کرد.

جهانگیرالماسی با اشاره به ورود چند چهره ورزشی و فوتبالی به عرصه بازیگری در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: عده‌ای از دنیای فوتبال وارد سینما شده اند. به خاطر این است که بازیکن فوتبال خوبی هستند یا واقعا توانمندی شان در ایفای نقش این اتفاق را رقم زده است؟! نمی‌خواهم بگویم یک فوتبالیست هیچوقت نمی‌تواند بازیگر خوبی باشد اما این‌هایی که الان هستند به خاطر چه ویژگی خاصی است؟ اغلب آن‌ها هم در جهت مسخره کردن مردم فعالیت می‌کنند؛ اصلا غیر از کمدی می توانند کاری کنند؛ چرا اینطور است؟ اگر فوتبالیست‌ها به این راحتی می‌توانند بازیگر شوند، چرا بازیگرهایمان نمی‌توانند به این راحتی وارد تیم‌های فوتبال شوند؟
این بازیگر قدیمی در عین حال گفت: مساله فوتبال نیست، مساله درک این افراد از سینما است. خیلی‌ها پول و وقت زیادی را صرف یادگیری بازیگری در دانشگاه می‌کنند؛ وقتی به راحتی می‌توانند از دنیای فوتبال و ورزش بازیگر بیاورند چرا افراد را وادار به درس خواندن می‌کنند؟ مگر چند نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما وارد سینما و تلویزیون شده‌اند؟ اصلا از کجا جذب می‌شوند؟
بازیگر سریال های «هزاردستان»، «در چشم باد» و «پس از باران» که در سال‌های اخیر بسیار کم کار بوده است، در بخش دیگری از این گفت وگو در شرح سختی‌های زندگی، اظهار کرد: مدتی کار نکرده‌ام. یکی از شما نگفت این آقای الماسی که کارمند جایی نیست از کجا مخارجش را تامین می‌کند؟ من اجاره نشین هم هستم. خیلی از هنرمندان ما همین وضعیت را دارند. فکر می‌کنید من نمی‌توانستم کارهای دیگری بکنم؟ چون با اعتقاداتم نمی‌خواند این کارها را نکرده‌ام. من هیچ شغل دیگری به جز بازیگری ندارم فقط تحقیق و پژوهش می‌کنم. خیلی خیلی سخت می‌گذرد اما اخیرا بزرگواری جمله‌ای گفته است که برای من خیلی ارزشمند بود و باید آن را با طلا نوشت و آن این است که «برای پاک زندگی کردن خیلی باید تقاص بدهی.»؛ این تقاص را هر کسی نمی تواند بدهد، مرام و معرفتی می‌خواهد.
الماسی در واکنش به اینکه عنوان شد «خدا را شکر که سلامت هستید بقیه مسایل حل می‌شود» با لبخندی متفکرانه عنوان کرد: سلامتی تنها به درد نمی‌خورد! البته روزی را خدا می‌رساند. مهم این است که لیاقت داشته باشیم خداوند ما را به عنوان بنده خودش بپذیرد. لیاقت اینکه ناممان انسان باشد و از آدمی رشد کنیم و به انسانیت برسیم. ما در این مملکت انسان‌های شریفی داریم که خیلی چیزهایشان را فدای ملت کردند. شهدای ما جانشان را تقدیم مردم و مملکت کردند. خیلی از هنرمندان هم به همین پاکی و شرافت زندگی کردند و کسی هم نامی از آن‌ها نمی‌برد اصلا نمی‌دانند کجا هستند و چه کار می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۳۳۹
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024