صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکسیناسیون هنرمندان سینما و تئاتر به کجا رسید؟

مدیران عامل خانه تئاتر و خانه سینما، درباره آخرین پیگیری‌های خود برای واکسیناسیون هنرمندان توضیح دادند.

هنرمندان زیادی در عرصه تئاتر و سینما هستند که در شرایط دشوار وضعیت کرونایی نارنجی و قرمز شهر‌ها به نقش‌آفرینی مشغول هستند. فرهنگ و هنر امری تعطیل ناپذیر است؛ زیرا تعطیلی این حوزه آسیب‌های فرهنگی فراوانی به جامعه می‌زند؛ لذا درباره لزوم و روند واکسیناسیون به موقع هنرمندان این عرصه با مدیران عامل خانه تئاتر و خانه سینما صحبت کردیم.

 

سکوت وزارت بهداشت درباه واکسیناسیون هنرمندان!

نبود برنامه روشن برای واکسیناسیون هنرمندان 

شهرام گیل آبادی مدیر عامل خانه تئاتر درباره وضعیت واکسیناسیون هنرمندان گفت: بی برنامگی مطلقی در واکسیناسیون هنرمندان وجود دارد و این آشفتگی باعث شده که سرمایه‌های انسانی تئاتر در معرض خطر قرار بگیرند. افراد 60 تا 65 ساله حوزه تئاتر در سخت‌ترین شرایط موجود هنوز واکسینه نشده اند. در کل نظام توزیع واکسن ما دچار مشکل است و خیلی از نخبگان صحنه تئاتر در خطر جدی هستند.

وی افزود: فهرستی از عوامل عرصه تئاتر در حدود 5 هزار نفر، با اولویت‌های مختلف مشخص و معین شده است. هر زمان که وزارت بهداشت اعلام کند لیست را طبق اولویت‌هایی که آماده کرده ایم به آنها ارائه می‌کنیم. طبق جلساتی که با خانه سینما و خانه موسیقی داشتیم، آنان نیز با وجود نامه نگاری‌های متعدد به مسئولان وزارت بهداشت هیچ پاسخ روشنی از آنان دریافت نکرده اند. ما حدود پنج هزار نفر عضو داریم و آمادگی ارائه اطلاعات در دسته بندی‌های مختلف را داریم، اما دولت هیچ تعاملی با هنرمندان ندارد.

سکوت وزارت بهداشت درباه واکسیناسیون هنرمندان!

نبود واکسیناسیون به موقع هنرمندان، آسیب های فرهنگی به دنبال دارد

منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما هم گفت: تا این لحظه با همه پیگیری‌های صورت گرفته برای تولیدکنندگان عرصه تصویر که حدود 6000 تا 7000 نفر هستند باید بگویم که هنوز موفق به متقاعد کردن دوستان وزارت ارشاد برای واکسیناسیون هنرمندان نشده ایم. 

وی افزود: لیستی متشکل از هفت هزار نفر که در پروژه‌های سینمایی خارج از پروژه‌های تلویزیونی کار می‌کنند، تهیه کرده ایم. نامه‌های متعددی به صورت مکتوب و شفاهی به آقایان زالی و نمکی داده ایم. حتی از طرف انجمن صنفی کارگردانان سینما نیز نامه‌ای به دولت درباره لزوم واکسیناسیون هنرمندان عرصه سینما تقدیم کردیم، اما جوابی نگرفتیم.

شاهسواری درباره آسیب های نبود واکسیناسیون به موقع هنرمندان هشدار داد و گفت: انجام نشدن واکسیناسیون به موقع هنرمندان آسیب‌های زیاد فرهنگی و مالی به این حوزه می‌زند. سینما خم رنگرزی نیست که اگر تولید محصولات فرهنگی را تعطیل کنند و  دوباره اعلام کنند که حالا می‌توانید فیلم سینمایی تولید کنید، یک روزه بتوان فیلم تولید کرد.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه الان در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و اگر از تولید فیلم‌های سینمایی جلوگیری شود برای شش ماه آینده محصولی برای ارائه نداریم . هنرمندان اگر کار نکنند صاحب درآمد نیستند. پس علاوه بر وضعیت سلامتی اهالی هنر، وضعیت اقتصادی آنان نیز دچار مشکل خواهد شد. 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۹۰۴
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۱     ساعت: ۲ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024