صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کرونا هنرپیشه رزمی کار «بیل را بکش» را کشت

«سونی شیبا» اسطوره هنرهای رزمی و هنرپیشه فیلم معروف «بیل را بکش» تارانتینو در ۸۲ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

شینیچی «سونی» شیبا، بازیگر ژاپنی و اسطوره هنرهای رزمی که در فیلم های آمریکایی مانند «بیل را بکش» و «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» ایفای نقش کرده، روز پنجشنبه بر اثر عارضه کرونا درگذشت. او 82 ساله بود.

حرفه شیبا در سینما و تلویزیون پنج دهه - از دهه 1960 تا 2010 - طول کشید و او در عناوین سینمایی بی شمار ژاپنی، علاوه بر برخی از فیلم های محبوب آمریکایی ظاهر شد. او در بسیاری از پروژه ها، مهارت های تخصصی هنرهای رزمی خود را به نمایش گذاشت و بعداً در حرفه طراحی صحنه های مبارزه نیز به شهرت و محبوبیت بین فیلمسازان رسید.

وی متولد ساداهو مائده در فوکوکا، ژاپن، در 22 ژانویه 1939 بود، در حالی که در دانشگاه علمی ورزشی نیپون در 1957 تحصیل می کرد، یادگیری هنرهای رزمی را آغاز کرد. او زیر نظر استاد کاراته ماسوتاتسو «ماس» اویاما (اسطوره بزرگ ژاپن) تحصیل کرد و در سال 1965 کمربند سیاه دان یک را کسب کرد.

کرونا هنرپیشه رزمی کار «بیل را بکش» را کشت

سونی شیبا بعداً در اواخر دهه 1970 در سه گانه فیلم های «قهرمان مرگ»، «خرابکار کاراته» و «کاراته برای زندگی» بازی کرد. در سال 1984، وی کمربند سیاه دان چهار را دریافت کرد. او همچنین کمربندهای مشکی در نینجوتسو، شورینجی کمپو، جودو، کندو و گوجو ریو کاراته داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۵۱۳۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۵/۳۱     ساعت: ۱۲ : ۲۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024