صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

پربیننده‌های تلویزیون در رمضان مشخص شد؛ رتبه غیرمنتظره «خوشنام»

به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، از میان برنامه‌های افطار سیما، «زندگی پس از زندگی» با ۱۴ درصد بیننده و ۸۹.۷ درصد رضایت زیاد در صدر برنامه‌های پرمخاطب افطار سیمای رسانه ملی قرار دارد.

ویژه برنامه‌های افطاری مراکز استانی با 9.5 درصد در رتبه دوم قرار دارد. برنامه «مثل ماه» از شبکه سه سیما با 9 درصد، «دعوت» از شبکه یک سیما با 7.7 درصد، «ضیافت» از شبکه قرآن و معارف سیما با 5.3 درصد، «آدم های خوب شهر» از شبکه دو سیما با 4.2 درصد، «هیوا» (شهرزیبا) از شبکه پنج سیما با 3.2 درصد، «بی انتها» از شبکه نسیم با 2.7 درصد، «ماه ماه» از شبکه سلامت با 2.6 درصد، «چشمه» از شبکه افق با 1.5 درصد و «سر قرار» از شبکه امید با 0.8 درصد ببینده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از میان برنامه‌های سحر سیما نیز، ویژه برنامه‌های استانی با 10.6 درصد مخاطب و 74.5 درصد رضایت زیاد در صدر قرار دارد. برنامه «ماه خدا» از شبکه یک سیما با 7.3 درصد، «ماه من» از شبکه سه سیما با 5.8 درصد، «به افق بهشت» از شبکه دو سیما با 3.2 درصد، «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما با 3.1 درصد، «به وقت سحر» از شبکه افق با 1.9 درصد، «قرار بهشت» از شبکه پنج سیما با 1.8 درصد، «سحوری» از شبکه چهار سیما با 1.3 درصد و «نوسفران» از شبکه امید با 1.3 درصد بیننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر همین اساس 29.8 درصد از مخاطبان بیننده برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه‌های سیما بوده‌اند که 13.1 درصد این ترتیل خوانی‌ها را از شبکه سه پیگیری کرده‌اند. 29 درصد مخاطبان نیز شاهد سخنرانی‌های مذهبی سیما بوده‌اند که 12.9 درصد آنها از شبکه سه پیگیر سخنرانی‌ها بوده‌اند. 26.1 درصد هم برنامه‌های مناجات خوانی را دیده‌اند که 9.4 درصد از آنها، از شبکه سه این مناجات خوانی‌ها را مشاهده کرده‌اند.

سریال‌ها

نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های سیما در ماه مبارک رمضان 1401 نشان می‌دهد 74.8 درصد مردم در این ماه مخاطب برنامه‌های تلویزیون بودند.

سریال «نجلا 2» از شبکه سه سیما با 26.8 درصد مخاطب و 77.1 درصد رضایت مخاطبان، در صدر سریال‌های پربیننده تلویزیون در ماه رمضان قرارگرفته است.

بر مبنای این آمار در ماه رمضان، سریال‌های «خوشنام» از شبکه یک سیما با 26 درصد مخاطب و 76.4 درصد رضایت مخاطبان و «از سرنوشت چهار» از شبکه دو سیما با 20.8 درصد مخاطب و 82.9 درصد رضایت مخاطب و «مسافران شهر» از شبکه پنج سیما با 5.5 درصد بیننده، در رده‌های بعدی قرار دارند.

 این آمار از سریال‌های تلویزیونی در حالی اعلام می‌شود که تفاوت فاحشی با آمار تلوبیون دارد. تعداد بازدیدهای تلوبیون معمولاً نزدیکی بسیاری با آمار مرکز تحقیقات صداوسیما داشته است و برای همین خود این پلتفرم به شکل روتین به عنوان معیاری برای میزان توفیق سریال‌ها و برنامه محسوب می شده است.

با این حال در مورد اخیر سریال «خوشنام» که در تلوبیون به اندازه نصف دو سریال «نجلا» و «از سرنوشت» هم مخاطب ندارد هم طراز با «نجلا» و آمار 26 درصد برآورد شده و در جایگاه دوم قرار گرفته است. سریال «از سرنوشت» هم که در تلوبیون در جایگاه اول قرار دارد و با اختلاف دویست هزارتایی و نزدیک به 6 میلیون در صدر قرار گرفته و حتی از «نجلا» هم بالاتر است در رتبه سوم و با مخاطب 20 درصدی قرار گرفته است.

هرچند میزانی از تلورانس در آمار تلوبیون و مرکز تحقیقات صداوسیما قابل پیش بینی است اما عجیب است که این آمار با چنین اختلاف فاحشی رو به روست و امید است تلاش شود تا خدشه‌ای به آمارهای این مرکز وارد نشود.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۵۲۵
تاریخ: ۱۴۰۱/۲/۴     ساعت: ۳ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024