صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

سازمان سینمایی: ساختن چهره‌ای هیولایی از مسلمانان و ایرانیان هدف عنکبوت مقدس است

مدیر کل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی تاکید کرد که سازنده فیلم «عنبکوت مقدس» بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور و با سرمایه خارجی کرده است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی در ادامه موضع‌گیری‌ مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در قبال فیلم «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی که در جشنواره فیلم کن رونمایی شد، روح الله سهرابی گفت: فیلم «عنکبوت مقدس» که پیش‌تر با نام دیگری تقاضای پروانه ساخت در ایران را داشته و با دست رد مسئولان وقت سینمایی مواجه شده بود، بدون هرگونه مجوز و هماهنگی با مسئولین سینمایی کشور اقدام به تهیه و تولید فیلم خود در خارج از کشور کرده و مضمونی که برای تبدیل به یک اثر سینمایی انتخاب کرده خیلی قبل‌تر توسط آقای ایرج زاد در داخل کشور تولید و به اکران رسیده است.
وی ادامه داد: آنچه با موضوع قاتل زنجیره ای در داخل کشور تولید شد فیلم سینمایی «عنکبوت» است که چندی پیش در سینماها اکران شد و رویکرد و مضمون و پیام فیلم هیچگونه تشابهی با فیلم موهن و غرض آلود عنکبوت مقدس ندارد. حتی، کارگردان فیلم عنکبوت نسبت به سوء استفاده و برداشت بدون اجازه از نام و متن و فضای فیلمنامه‌اش توسط نویسنده و کارگردان دانمارکی ایرانی الاصل فیلم «عنکبوت مقدس» موضع صریح و مشخصی گرفت که اهالی سینما و بنظرم اکثریت علاقمندان آثار سینمای ایران در جریان این اعتراض و شکایت قرار گرفتند.
او اظهار داشت: آنچه در گذشته به کرات دیده‌ایم جهت گیری‌های کاملا سیاسی و معنادار جشنواره‌ای مثل کن در قبال آثار فیلمسازان ایرانی بوده که بنظر می‌رسد در این مورد اخیر هم اساسا آنچه برای جشنواره کن و سیاستگذاران آن مهم بوده نه ارزش هنری و سینمایی یک اثر یا عوامل آن بلکه حقنه کردن دیدگاه خود از ایران و ایرانی به مخاطب جهانی بوده و متاسفانه داوران هم دانسته یا نادانسته در دام سیاستگذاران اصلی جشنواره افتاده‌اند.
مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با بیان اینکه خروجی فیلم «عنکبوت مقدس» بیش از هر چیز اسلام هراسی و ایران ستیزی است تصریح کرد: تعجب میکنم چگونه برخی افراد که در بین آنها افراد خاص و نام آشنا هم دیده می‌شوند  این بخش بسیار پررنگ و کاملا هدفمند این جشنواره بشدت سیاسی را نادیده گرفته و  شیفته پوسته‌ی ظاهری آن می‌شوند. آنچه در جشنواره کن اتفاق می‌افتد معادله پیچیده و لاینحلی نیست و با یک بررسی ساده میتوان به نیت اصلی و هدف گذاری آنها پی‌برد. بعید میدانم نقطه هدف «عنکبوت مقدس » فقط جمهوری اسلامی باشد بلکه به اعتقاد بنده هدف آن وسیع‌تر و در یک کلام اسلام است و ساختن چهره‌ای هیولایی و اهریمنی از  مسلمانان و در رأس آنها ایران و ایرانی است. سازمان سینمایی بنابر وظیفه ذاتی خود قطعا با عوامل ایرانی این فیلم اعم از عوامل اصلی یا فرعی و کسانی که احتمالا به نوعی در تهیه و تولید آن نقشی داشته‌اند تصمیم گیری و برخورد خواهد نمود.

 

منبع: همشهری آنلاین

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۸۷۲۲
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۱۰     ساعت: ۱۱ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فرهنگی و هنری       زیرسرویس: فرهنگی و هنری
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024