صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

استارت انتخاباتی عزت ‌الله ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی رییس پیشین سازمان صداوسیما اعلام کرده که آماده ورود به انتخابات سال ۱۴۰۰ است. البته این اعلام آمادگی را نمی‌توان اعلام کاندیداتوری دانست، اما نشانگر تمایل بالای این سیاستمدار اصولگرا برای رسیدن به قدرت است.

ضرغامی در گفتگویی در پاسخ به شایعات پیرامون نامزدی اش در انتخابات گفت: "صریح‌ترین حرف را در این قصه من زده ام و گفته‌ام که در نیمکت جمهوری اسلامی برای هر کاری از جمله ریاست جمهوری هستم. آدم روی نیمکت هم با کت و شلوار نمی‌نشیند و آماده می‌نشیند و معنایش این است که من حداقل یک سال هست که در طول هفته به طور مستمر و مرتب حداقل در حوزه اقتصاد با جوانانی که تشکل دارند، عمدتاً به درخواست خودشان جلسه داشته‌ام."

این اظهار نظر نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌ها درست بوده و تحرکات سال‌های اخیر ضرغامی در رستای حضور در انتخابات بوده است.
 
ضرغامی در انتخابات سال 96 نیز در رقابت درونی اصولگرایان به عنوان یکی از نامزد‌ها جمنا وارد شد، اما با حمایت اصولگرایان همراه نبود و از گردونه رقابت کنار گذاشته شد. او به صورت مستقل وارد انتخابات نشد.

از همان زمان رییس پیشین رادیو و تلویزیون اسب خود را برای انتخابات 1400 زین کرد. برگزاری صبحانه‌ها و نشست‌های هفتگی با چهره‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و انتقاد‌های مکرر از دولت به ویژه حسن روحانی رییس جمهور نشان می‌داد، او سودای حضور تازه در عرصه سیاسی کشور را در سر دارد.

با این حال ضرغامی به صراحت این اقدامات خود در راستای انتخابات ندانسته بود. او در موضع گیری با احتیاط حرف می‌زد و گاهی هم دچار تناقض بود. این باره ضرغامی با صراحت بیشتری حرف زده است، البته دیگر سخنان او در گفت و گو با رودرو نیز جالب توجه است او برخلاف مواضع توئیتری‌اش در این گفت و گو کمتر از اصولگرایان انتقاد می‌کند و از برخی چهره‌ها همچون سعید جلیلی تجلیل می‌کند.
 
این در حالی است که ضرغامی در شبکه‌های اجتماعی  تلاش می‌کند چهره‌ای متفاوت از دیگر اصولگرایان از خود به نمایش بگذارد. البته او خود می‌گوید تقسیم‌بندی اصولگرا و اصلاح طلب را قبول ندارد.
 
ضرغامی جدید
طبیعتا کسی که سودای ریاست جمهوری دارد باید سعی کند که افکار عمومی را به سمت خود جلب کند. عزت‌الله ضرغامی ده سال ریاست بر سازمان صداوسیما در کارنامه خود دارد. ده سالی که کاملا نشان دهنده رویکرد و نگاه او به مسائل است. او در این ده سال هم عصر اصلاحات را تجربه کرد، هم دوران احمدی نژاد و انتخابات 88 و هم دوره روحانی را.

10 سال پرتنش در فضای سیاسی کشور که بسیاری معتقدند وضعیت کنونی سازمان صداوسیما دست پخت ضرغامی است و او رسانه ملی را با عملکرد جناحی‌اش به این حال و روز انداخته است. ضرغامی در تمام طول ده سال فعالیتش متهم بود که صداوسیما را از یک رسانه ملی به رسانه جناح اصولگرا تبدیل کرده است.

اصلاح‌طلبان در همه مقاطع منتقد عملکرد او بودند. عملکرد صداوسیمای ضرغامی در حوادث پس از انتخابات 88 یکی از بخش‌ها بحث برانگیز کارنامه اوست.

او در چند سال اخیر تلاش کرده که نگاه‌ها به کارنامه خود را تغییر دهد و یا اینکه نشان دهد با گذشته فرق کرده است. او حالا حرف‌های تازه‌ای می‌زند، از فضای مجازی دفاع می‌کند و مخالف بستن شبکه‌های اجتماعی است. او معتقد است «فضای مجازی آمده انقلاب اسلامی را نجات دهد.»

او حتی از روحانی خلع لباس شده و خبرساز اینستاگرام یعنی حسن آقامیری هم دفاع می‌کند و می‌گوید: "آقای آقامیری 1.2 میلیون فالوئر داشت، اما وقتی خلع لباس شد، 1.8 میلیون شد. شما فکر می‌کنید خلع لباس مشروعیت او را از بین می‌برد؟ دوران خلع لباس یک روحانی به‌خاطر اندیشه‌اش گذشته است."


ضرغامی در تلاش است خود را چهره‌ای ضد فساد نشان دهد در همین راستا حتی از آیت‌الله آملی لاریجانی رییس پیشین قوه قضائیه هم انتقاد می‌کند. او می‌گوید: "آملی‌لاریجانی نمی‌تواند بگوید فساد طبری به من ربطی ندارد."

او البته فاصله خود را هر روز با دولت روحانی بیشتر می‌کند و از منتقدان دولت و رییس جمهور است. ضرغامی چندی پیش اختلافاتش با روحانی را تا جایی پیش رفت که دعوا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شد.

با این حال ضرغامی همچنان سعی می‌کند موضع میانه را داشته باشد. او چندی پیش با هشتگ "گفت‌وگوی ملی" در توئیتی نوشت: "اخیراً با آقایان عطریانفر، بادامچیان، قالیباف، فتاح عبدخدایی و دیگران جلساتی داشتم. معتقدم جبهه انقلاب، نه تنها برنامه‌ای برای گفتگو با مخالفین ندارد بلکه دچار تعارض گفتمانی شدید داخلی هم شده است. این رویه نادرست باید اصلاح شود."

ضرغامی تنهاست
رییس پیشین سازمان صداوسیما در جبهه اصولگرا متحدی ندارد. او تا امروز نه حمایت حزب و گروه خاصی را پشت سر خود دارد و نه چهره‌های شاخص اصولگرا او را به عنوان یک گزینه انتخاباتی جدی گرفته‌اند.

چندی پیش حمیدرضا ترقی از اعضای حزب موتلفه درباره احتمال نامزدی ضرغامی و حمایت اصولگرایان از او گفت: «در این باره به هیچ وجه راجع به مصداق بحث نشده است. آقای ضرغامی در دوره‌های قبلی هم نیامدند و در هیچ دوره‌ای حضور نیافتند تا ارزیابی در محافل حول او شکل بگیرد.»

ضرغامی در اظهار نظر‌های مختلف نامزدی در انتخابات را مشروط به درخواست و حمایت از او کرده است. او می‌گوید روی نیمکت نشسته است و این یعنی اگر از او بخواهند وارد زمین می‌شود. پیشتر هم گفته بود "من سرباز نظام هستم و اگر بگویند ریاست صداوسیما را برعهده بگیر، می‌آیم و درباره انتخابات 1400 هم اگر احساس وظیفه کنم، کاندیدا خواهم شد."

اما شواهد و قراین نشان می‌دهد که همه گرو‌های سیاسی اصولگرا کاندیدا‌های خود را دارند و بعید است به سمت ضرغامی اقبال نشان دهند.

محمد مهاجری روزنامه نگار اصولگرا امروز در توئیتی درباره ضرغامی نوشت: آقای ضرغامی گفته برای نامزدی. انتخابات 1400 آماده‌ام. یکی می‌گفت می‌خواهم با دخترشاه عروسی کنم و50درصدش حل است. چون فقط این خواست من است! قصه آقای ضرغامی هم 50درصدش حل است، اما 50درصدبقیه‌اش یعنی مردم چه؟ آن 50درصد هم حل است؟ آرزو بر جوانان عیب نیست. ضرغامی هم جوان نیست!"

 

منبع: فرارو

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۲۷۸۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۲۱     ساعت: ۱۱ : ۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024