صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جرم روحانی برای سخن صلح!

رئیس‌جمهور چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفته بود: «امام مجتبی(ع) به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ، و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است. به‌موقع باید بایستیم و بجنگیم و به‌موقع باید صلح کنیم». این جملات بهانه خوبی برای مخالفان دولت بود که دستگاه اتهام‌زنی را روشن و به رئیس‌جمهور بتازند و مانند همیشه مدعی شوند که روحانی در تلاش برای برقراری رابطه با آنهایی است که کشورمان را تحریم و مردم را تحت فشار قرار دادند. این مخالفان هر آنچه توانستند به بهانه صلح به روحانی تاختند.

کنایه‌های علم‌الهدی
آیت‌ا... علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد یکی از منتقدان به روحانی بود که چنین گفت: «خواص در زمان امام حسن (ع)، آنانی که خودشان را همه‌کاره دین و نظام دینی می‌گرفتند، به امام حسن (ع) خیانت کردند، اینها از معاویه پول گرفتند، بدره‌های زر گرفتند، هم فرمانده و هم لشکریانشان، 80هزار نفر از لشکر 100هزار نفره امام حسن(ع)، یک‌شبه به خاطر پول به معاویه پیوستند، خواص خیانت کردند و امام حسن (ع) را مجبور به متارکه جنگ کردند، پای مردم وسط نبود، دموکراتیک مردمی نبود که بگوییم مردم صلح خواستند. اینکه امروز تاریخ اسلام را تحریف کنند، به پای امام مجتبی مظلومی که هنوز هم مظلوم است، یک نسبت ناروا بدهند و بعد هم توجیه کنند برای خودشان که پس راهکار ما این است که با دشمن بسازیم و دست به دست دشمن بدهیم، همان کاری که امام حسن کرد! این کار با آن حادثه‌ای که امروز در ثقیفه بنی‌ساعده رخ داد درحالی‌که بدن پیغمبر روی زمین بود چه فرقی دارد؟ مساله تحریف سرنوشت امت اسلام و انحراف در تحریف، در حقیقت مربوط به آن زمان تنها نبود، پیغمبر که می‌گوید «اغتم الامتی»، من غم امت دارم، برای امت امروز اسلام نیز پیغمبر اکرم غمگینند، برای همه پهنه امت جریان‌هایی که بر سر امت می‌آید و در رهگذر سرنوشت سیاسی امت قرار می‌گیرد، پیغمبر را غمگین کرده است.» امام‌جمعه مشهد گفت: مشکل انحراف بر اثر تحریف در سرنوشت امت، مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام در راس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد.

درخواست عزل روحانی
مجتبی ذوالنوری در واکنش به اظهارات اخیر روحانی نوشت: «امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند»! رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حساب توئیتری خود نوشت: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.» محمد ایمانی، از فعالان سیاسی اصولگرا در این باره نوشت: «آقای روحانی چندمین‌بار است که اصرار دارد صلح امام حسن(ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد؛ چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبیدا... بن‌عباس، از کتاب تاریخ آقای روحانی سرقت شده؟ یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟!»

کیهان عقب نماند
روزنامه دلواپسان هم از معرکه جا نماند. کیهان نوشت: «روشن است که بحث‌های جناب روحانی درباره صلح امام حسن(ع) مربوط به سرنوشت مذاکرات هسته‌ای است و رئیس‌جمهور چندمین‌بار است که اصرار دارد صلح امام حسن(ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد. اما چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبیدا... بن‌عباس، مطالعه نکرده یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟! عبیدا... بن‌عباس، فردی بانفوذ و فرمانده لشکر امام حسن(ع) بود، اما به نصایح و هشدارهای امام(ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد. معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه‌ای هنگفت خرید! عبیدا... به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حسن(ع) تدبیری شجاعانه محسوب می‌شود، برای ابن‌عباس‌ها که در اطراف امام(ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است. این در حالی است که رویکرد روحانی و مدعیان اصلاح‌طلبی در معرفی نسخه سازش به‌عنوان راه رونق اقتصاد کشور، بی‌تردید خطای خسارت‌باری بود که با تحریف صلح امام حسن(ع)، یا ادعای اینکه «درس کربلا، درس مذاکره بود»(!) جبران نخواهد شد.»

واکنش مطهری
علی مطهری در توئیتر نسبت به اهانت‌های اخیر به حسن روحانی که در پی اظهارنظر وی درباره صلح و مذاکره مطرح شد واکنش نشان داد. متن یادداشت توئیتری علی مطهری به این شرح است: من مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی‌دانم اما معتقدم اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس‌جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود. اینکه مقام رهبری مخالف مذاکره هستند مانع اظهارنظر دیگران نیست.

 

منبع: آرمان ملی

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۲۸۱۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۲۷     ساعت: ۱۳ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024