صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

قطعاً انتقام خون شهید سلیمانی را از قاتلان او خواهیم گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما قطعا انتقام خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از قاتلان او خواهیم گرفت، گفت: قاطعانه‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نقش را در سقوط و سرنگونی داعش سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس ایفا کردند.

عناد سعدون، وزیر دفاع عراق که در صدر یک هیئت نظامی بلندپایه به تهران سفر کرده است، با سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در این دیدار که در ستاد فرماندهی کل سپاه صورت گرفت، اظهار داشت: ما قطعا انتقام خون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از قاتلان او و در میدان خواهیم گرفت.
به گزارش سپاه نیوز، وی با تاکید بر این‌که این انتقام به پیگیری روند حقوقی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ربطی ندارد، ادامه داد: البته مطمئن هستیم که فرزندان عراق بزرگ هم انتقام خون سردار رشید خود شهید ابومهدی المهندس را خواهند گرفت.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بدون تردید در جهان اسلام قاطعانه‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نقش را در سقوط و سرنگونی داعش و طرح‌های صهیونیستی و آمریکایی در منطقه، سردار حاج قاسم سلیمانی به‌همراه ابومهدی المهندس ایفا کردند.
سرلشکر سلامی با بیان این‌که عراق به‌علت آن‌که زیارتگاه ائمه اطهار(ع) در آن واقع است، در قلوب ما جا دارد و آرزوی ما برای عراق، این است که کشوری آزاد، مستقل، یکپارچه، عظیم، امن و مقتدر باشد، بیان داشت: از دلایل مهمی که باعث شد ما بزرگ‌ترین، قوی‌ترین، شجاع‌ترین و باتدبیرترین فرماندهان رشید خود را برای کمک به عراق، در شرایط سخت فوران داعش به این کشور اعزام کردیم، تحقق همین آرزو در عراق است.
وی خطاب به وزیر دفاع عراق گفت: حتما شما بهتر از ما با حماسه‌های بزرگی که سردار شهید سلیمانی در سرزمین عراق و سایر بلاد اسلامی آفرید، آشنا هستید.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت خروج یا اخراج آمریکایی‌ها از این کشور، ادامه داد: اخراج آمریکایی‌ها از عراق باید طبق مصوبه‌های پارلمان این کشور صورت گیرد و این خواست عمومی مردم عراق است.
سرلشکر سلامی درباره ضرورت پیگیری حقوقی و قضایی شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز سردار بزرگ عراق ابومهدی المهندس، افزود: حفظ یکپارچگی، وحدت و تمامیت ارضی عراق و همکاری مشترک دو کشور برای امنیت مرزها از سیاست‌های ما و داشتن عراقی بزرگ، یکپارچه، متحد، آزاد و مستقل از اراده قدرت‌ها آرزوی بزرگ ما است.
در این دیدار، وزیر دفاع عراق نیز خاطرنشان کرد: ایران در زمان حساس حمله داعش به عراق، کمک‌های حیاتی کرد.
جمعه عناد سعدون افزود: برادران ما در جمهوری اسلامی ایران ما را در مبارزه با تروریسم داعش یاری کردند و در آن زمان هر آنچه را نیاز داشتیم، به ما تقدیم کردند و ما این را فراموش نمی‌کنیم.
وی گفت: در گفت‌وگو با مقامات ایرانی به ما قول داده شد درباره امنیت مرزها و نیز امنیت عراق به ما مساعدت شود.
شمخانی: ایران با هرگونه مؤلفه ناامنی در منطقه برخورد خواهد کرد
دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در  دیدار  با‌ وزیر دفاع عراق بااشاره به همکاری‌های خوب و موثر دفاعی و امنیتی ایران و عراق در مبارزه با تروریسم سازمان یافته از سوی آمریکا و ایادی آن در منطقه و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران برای نجات شهرهای عراق از‌اشغال داعش، تصریح کرد: این همکاری‌ها متضمن ثبات و امنیت منطقه است و باید تا سطوح راهبردی ارتقاء یافته و نهادینه شود.
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه یکی از اهداف اعلامی آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا ایجاد اختلاف و درگیری میان کشورهای منطقه است، بر ضرورت هوشیاری همه کشورهای منطقه برای مقابله با این توطئه شوم تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی حفظ امنیت مرزهای دو کشور را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه مولفه ناامنی که بخواهد آرامش مردم دو کشور را بر هم زند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
دریابان شمخانی با‌اشاره به اعتراف صریح مقامات ارشد آمریکایی مبنی بر اینکه حضور آنان در منطقه غرب آسیا جز جنگ افروزی، بی‌ثباتی و از بین رفتن منابع حیاتی منطقه نتیجه‌ای نداشته، با تمجید از مصوبه مجلس عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های ایجاد صلح و آرامش در این منطقه، خروج کامل نظامیان آمریکا است.
در ادامه این دیدار، جمعه عناد سعدون، وزیر دفاع عراق نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت و کمک‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران در دفع شر تروریسم از کشور عراق بر تقویت و گسترش روابط ایران و عراق به ویژه در حوزه‌های نظامی و امنیتی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند بر روابط دو کشور تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: تجربه دو کشور در جریان مبارزه با داعش نشان داد در سایه همکاری مشترک می‌توان بر بحران‌ها غلبه کرد و فرصت‌های مناسبی برای همکاری در سایر حوزه‌ها به منظور رفاه و آرامش مردم دو کشور ایجاد کرد.
وزیر دفاع عراق، همچنین با رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
این دیدار با هدف گسترش مناسبات دفاعی و نظامی میان دو کشور انجام و در آن به مسائلی چون مقابله با تروریسم، استقرار امنیت در منطقه، تبیین راه‌های جلوگیری از بی‌ثباتی در منطقه و بهره‌گیری از تجارب ارزنده و توانمندی‌های فناورانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی پرداخته شد.
گفتنی است، وزیر دفاع عراق روز شنبه نیز با امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو داشت.
خبر دیگر اینکه، سرتیپ سمیر زکی حسین، فرمانده هوانیروز ارتش عراق با حضور در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش مهر، توسعه و گسترش همکاری‌های نظامی، دفاعی، آموزشی و تبادل تجربیات و تجهیزات بالگردی از جمله محورهای این نشست بود. 

 

منبع: کیهان

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۴۶۴۱
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۲۷     ساعت: ۸ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024