صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

مجلس مقصر است؛ دولت خوب و بانشاط بود!

روزنامه شرق در گزارشی نوشت: «تضاد مجلس سراسر اصولگرا با دولت هرچه پیش می‌رویم، بیشتر می‌شود؛ تا‌جایی‌که نمایندگان تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا به انحای مختلف دولت را در مسیر پیشبرد اهدافش ناکام بگذارند و با مصوبات خود از یک‌سو دولت را در تنگنای قانون‌گذارانه قرار دهند و از سوی دیگر مصوبات خود را به سمت‌و‌سویی هدایت کنند که دقیقا در تعارض با ایده‌های دولت است. چنین وضعیتی از یک‌سو عرصه قانون‌گذاری را به عرصه سیاست‌بازی تبدیل کرده و از سوی دیگر امکان حرکت پرنشاط[!!] را از دولت گرفته است. البته در تاریخ انقلاب اسلامی اختلافات میان مجلس و دولت کم نبوده است اما به گفته بسیاری از کارشناسان این میزان از اختلاف و کارشکنی بی‌سابقه است.»
ادعای «دولت بانشاط» آن‌قدر مضحک است که بیشتر به طنز شبیه است و اگر مخاطب فقط همان سطر از گزارش روزنامه اصلاح‌طلب را بخواند گمان می‌کند که این کنایه‌ای به دولت است اما حقیقت این است که ژست منتقد دولت بودن به اصلاح‌طلبان که مسبب روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هستند نمی‌آید و اینگونه حمایت‌های فریبکارانه بیشتر به موضع این طیف نزدیک است.
روزنامه شرق در حالی مدعی شده مجلس یازدهم امکان حرکت بانشاط را از دولت گرفته که پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم (خرداد 99) قریب به هفت سال که 4سال آن در دوره مجلس دهم با اکثریت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بود هیچ نشاطی از دولت ندیدیم. برخوردهای متناقض و فریبکارانه اصلاح‌طلبان را وقتی بیشتر متوجه می‌شویم که به یادآوریم شخصی مانند الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد و نماینده لیست امید در دوره قبل در نطقی گفته بود ما امروز باید آقای رئیس‌جمهور را در مجلس استیضاح می‌کردیم به خاطر وضعیت موجود، اما حالا که مجلس یازدهم روی کار آمده مدعی دولت بانشاط شده‌اند!
در ادامه این گزارش نقل قولی از دختر مرحوم‌هاشمی رفسنجانی که در زمان حیات پدرش مرتکب اعمالی شد که مخالفت علنی آن مرحوم را به همراه داشت، بیان شده است: «فائزه‌هاشمی‌رفسنجانی... به «شرق» گفت:...در قانون انتخابات به‌ نظر می‌رسد هدف بیشتر تنگ‌ترکردن فضا برای حضور کاندیدا‌های متفاوت با افکار آنها و هموارکردن بیشتر مسیر برای کاندیداهای جناح راست است.»
روزنامه‌های زنجیره‌ای بدون ذکر مصادیق و تنها در ادعایی کلی بارها گفته‌اند که اصلاح قانون انتخابات برای تنگ کردن فضا بر طیف اصلاح‌طلب است. این ادعای خام دستانه و مظلوم‌نمایی فریبکارانه در حالی است که تعیین سن برای نامزدهای ریاست جمهوری یا ذکر این نکته که نباید دوتابعیتی باشند راست و چپ ندارد و برای همه گروه‌ها یکسان است. مصطفی درایتی، که از طیف موسوم به اصلاح‌طلب است در بخشی از مصاحبه با روزنامه آرمان ملی در اشاره به طرح مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات گفته بود: «قانون جدید انتخابات در آمدن و نیامدن اصلاح‌طلبان نقش چندانی ندارد.»

 

منبع: کیهان

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۱۰۹۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۹     ساعت: ۳ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس:       زیرسرویس:
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024