صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بایدن با یک لشکر حقوقدان به جنگ ترامپ می‌آید

بایدن فعلا در نظرسنجی ها دست بالا را دارد و نگرانی ها از بابت اینکه ترامپ در صورت شکست کاخ سفید را ترک نکد، بالا گرفته است.

آمریکایی ها کم کم خود را برای مناظرات انتخاباتی آماده می کنند. با شروع این برنامه ها شور و شوق انتخابات بیشتر می شود و نتیجه نظر سنجی ها هم قابل اعتمادتر خواهند شد. از سوی دیگر ترس دموکرات ها از اینکه مبادا ترامپ بخواهد دست به لشکرکشی خیابانی یا تقلب بزند، بالا گرفته است.

در مناظره چه خواهد گذشت؟

کریس والاس مجری کهنه ‎کار فاکس نیوز که اولین مناظره انتخابات 2020 را اداره و اجرا خواهد کرد، موضوعات محور پرسش های خود را منتشر کرده است که البته به گفته او بسته به تحولات خبری این هفته ممکن است تغییراتی داشته باشد. موضوعات مناظره هفته آینده: 

1. سابقه و پیشینه دو کاندیدا
2. کرونا 
3. اقتصاد
4. دیوانعالی 
5. مسائل نژادی و خشونتها در شهرها
6. سلامت و صحت انتخابات

یک خوش شانسی دیگر برای بایدن

به گزارش کانال انتخابات آمریکا، بلومبرگ که پیشاپیش در تبلیغات انتخاباتی ایالت فلوریدا به نفع بایدن فعال شده و با توجه به اهمیت ثبت نام رأی دهندگان و جذب حداکثری مشارکت، وارد عمل شده است. دادگاه فلوریدا در 11 سپتامبر به نفع فرماندار جمهوریخواه این ایالت حکم داد که خواهان محدود کردن قابلیت ثبت نام محکومان سابقه ‎دار برای انتخابات بود مگر آنکه پس از گذراندن حکم خود، همه جرائم و هزینه ‎ها و مالیات های مربوط به دادگاه و ... را پرداخته باشند. حالا بلومبرگ برای آنها گلریزان کرده و 20 میلیون دلار برای کمک به محکومان سابق که ناتوان از پرداخت هزینه‎ ها و جریمه‎ ها هستند... جمع کرده است تا بتوانند زودتر ثبت‎ نام کنند.

13 اقتصاددان برنده جایزه نوبل که نام جوزف استیگلیتز نیز در میانشان به چشم می‎خورد، از بایدن به طور رسمی حمایت کردند.

دونالد ترامپ، کاندیدای خود برای جانشین قاضی گینزبرگ در دیوان عالی را شنبه معرفی خواهد کرد. به موازات فعالیت های جمهوری خواهان، دموکرات ها در حال تغییر مسیر دادن رویکرد تعامل خود درباره اهمیت دیوان عالی به سمت تأکید بر خطر از بین رفتن بیمه درمانی بسیاری از شهروندان با حتمی شدن تسلط محافظه‎ کاران بر دیوان عالی هستند. گروهی از ابَرمحافظه‎کاران آمریکایی نیز، خطر مذاکرات جدی در جلسات بررسی صلاحیت کاندیدای معرفی شده را حس کرده‎اند و حتی تعدادی از آنها خواستار لغو چنین جلسات استماع و برگزاری بی ‎واسطه رأی ‎گیری در سنا شده‎ اند. 

ترامپ در خطر افتاده است

کارزار انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا در حالی که تنها 42 روز به انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده است به سرمایه گذاری در برخی ایالت هایی رو آورده است که تاکنون پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده در آنها قطعی به نظر می رسید.

به نوشته یورو نیوز، نامزد حزب دموکرات که بنا به ارقام منتشر شده از سوی هر دو کارزار انتخاباتی، 140 میلیون دلار بیشتر از رقیب خود در اختیار دارد تبلیغات تلویزیونی جدیدی را در ایالت های آیووا و جورجیا آماده پخش دارد. این در حالی است که نامزد جمهوریخواهان چهار سال پیش با پیروزی در این دو ایالت آرای الکترال آنها را به خود اختصاص داد. جو بایدن اکنون به نظر می رسد با تکیه بر نظرسنجی هایی که از پیشتازی او در اکثر ایالت های کلیدی حکایت دارد، در نظر دارد تا با سرمایه گذاری در ایالت هایی که دونالد ترامپ چهار سال پیش به راحتی در آنها پیروز شد بخت خود را برای غلبه بر چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده در کالج الکترال افزایش دهد.

رای دهندگان در ایالت های آیووا و اوهایو در سال 2016 میلادی با اختلاف قابل توجهی دونالد ترامپ را به هیلاری کلینتون ترجیح دادند. ایالت های جورجیا و تگزاس هم به طور سنتی ایالت های جمهوریخواه محسوب می شوند و دهه ها است که به نامزدهای این حزب رای می دهند. با این حال کارزار نامزد حزب دموکرات با توجه به بودجه بیشتر و کسب نتیجه مطلوب در نظرسنجی ها به سرمایه گذاری در این چهار ایالت روی آورده است. امری که می تواند در هفته های آتی دونالد ترامپ را مجبور به اتخاذ راهبردی دفاعی و صرف وقت و پول در ایالت هایی کند که خود را پیش از این در آنها پیروز می انگاشت.

اعتراض رای دهندگان به آراء الکترال

 به گزارش هیل، بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده 50 روز پیش از آغاز انتخابات در آمریکا، 51 درصد از رای دهندگان خواستار لغو سیستم الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.

پس از رقابت‌هایی که در چند ماه اخیر انجام شد، در نهایت با رای مردم، جو بایدن نماینده دموکرات‌ها و دونالد ترامپ به مرحله نهایی این رقابت‌ها رسیدند و حالا هر یک در تلاش است تا با جلب نظر رای دهندگان کاخ سفید را تصاحب کند. در سال 2016 ترامپ آراء عمومی را با تقریبا 3 میلیون رأی از دست داد، اما در انتخابات الکترال در برابر هیلاری کلینتون نماینده دموکرات‌ها پیروز شد.

یک ارتش حقوقدان

کارزار انتخاباتی جو بایدن می‌گوید مشغول جمع‌آوری ارتشی بی‌نظیر از حقوقدانان و وکلای بلندپایه است تا برای جدال حقوقی محتمل بر سر شمارش آراء در هفته‌های پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آماده باشند.

روزنامه «گاردین» روز چهارشنبه 26 شهریور در گزارشی نوشت پیش‌بینی تحلیل‌گران این است که با گسترده شدن موج استقبال رای‌دهندگان از صندوق رای پستی، روند شمارش آراء بیش از حد معمول - چند هفته پس از انتخابات - طول بکشد و برنده رقابت پیش رو بلافاصله مشخص نشود.

کارزار انتخاباتی نامزد دمکرات‌ها اعلام کرد که به منظور جلوگیری از هر گونه تقلب در رقابت میان ترامپ و بایدن در ماه نوامبر، علاوه بر اریک هولدر، دادستان کل آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، از سایر حقوقدانان بلندپایه در حوزه قانون انتخابات و حقوق رای‌گیری دمکراتیک دعوت به همکاری کرده است.

در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، مخالف رای‌گیری پستی است، دمکرات‌ها از هفته‌ها پیش در تلاشند تا با انجام اقدامات قانونی لازم، مانع تغییر کارکرد و رویکرد اداره پست آمریکا در انتخابات پیش رو شوند.

 

منبع: خبرآنلاین

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۰۶۵۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۲     ساعت: ۱۷ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024