صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

چین: ترامپ یک دروغگوست که در مقابل کرونا شکست خورد

سفیر چین در سازمان ملل اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی این سازمان را کذب خواند.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سخنرانی شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل واکنش انتقادی سفیر چین در نیویورک را به دنبال داشت.

ژانگ جون در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: اگر مجبور باشیم کسی را مسئول (کرونا) بدانیم، این آمریکاست که با رفتار‌های غیرمسئولانه خود جان انسان‌های بی شماری را فدا کرد.

سفیر چین با «شکست مطلق» خواندن واکنش دولت آمریکا به شیوع ویروس کرونا گفت در حال حاضر شیوع کرونا در چین با تلاش فراوان و فداکاری عظیم تحت کنترل است. ژانگ با دروغ خواندن اظهارات ترامپ گفت: این مسئله را روشن می‌کنم که دروغ است، دروغ حتی اگر هزار بار تکرار شود، بازهم دروغ است.

سفیر چین در کنفرانسی خبری که صرفا برای واکنش به اظهارات ضد چینی دونالد ترامپ برگزار شد، با انتقاد از رویکرد دولت آمریکا در اتهام زنی به دیگران برای حل مشکل گفت واقعاً وقت آن رسیده است که برخی از سیاستمداران ایالات متحده بجای اینکه در مسیر اشتباه پیش روند، از توهمات یا داستان‌های خود ساخته خود بیدار شوند. آن‌ها ممکن است آرزو بهترین بودن داشته باشند، اما برای بزرگ بودن باید مانند یک رهبر رفتار کنی.

او همچنین از سیستم مراقبت‌های بهداشتی آمریکا انتقاد کرد و گفت: آمریکا پیشرفته‌ترین نظام پزشکی و فناوری‌ها رادارد، اما آمار کرونا کماکان در این کشور بالاست.

ژانگ گفت چین مطابق با قوانین مجمع عمومی از حق پاسخ خود استفاده خواهد کرد، به این معنی که نماینده چین در این هفته در جلسه‌ای سخنرانی خواهد کرد تا رسماً به سخنرانی ترامپ پاسخ دهد.

ترامپ در سخنرانی از پیش ضبط شده خود در هفتاد و پنجمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت سازمان ملل باید چین را در قبال اقدامات خود پاسخگو بداند. وی این کشور را به شیوع ویروس متهم کرد و به دروغ اعلام کرد که هیچ مدرکی از انتقال انسان به انسان وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا از ابتدای همه گیری کرونا بار‌ها چین را به دلیل پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کرونا، مسئول جان باختن مردم کشورش معرفی کرده است. این در حالی است که به اذعان خود مقامات آمریکا، سهل انگاری و بی اهمیت انگاشتن همه گیری کرونا بویژه از سوی شخص رئیس جمهور عامل 200 هزارتایی شدن شمار قربانیان کرونا در آمریکا عنوان می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۰۶۶۲
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۲     ساعت: ۱۷ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • ١١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 20 2024