صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بی اعتنایی کاخ سفید به آمار فوت بیش از ۲۰۰ هزار نفر بر اثر ویروس کرونا

در حالی که آمار تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده، کاخ سفید تمرکز اصلی خود را بر روی موضوع دیوا عالی قرار داده و ترجیح داده است تا نسبت به بحران ویروس کرونا بی توجهی کند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تلفات ویروس کرونا در آمریکا سه شنبه به بیش از 200 هزار نفر رسیده و در حالی که کارشناسان بهداشت و سلامت نسبت به تشدید این بحران با آغاز فصل پاییز هشدار می دهند، کاخ سفید تمایلی برای اظهارنظر درباره این موضوع مهم نداشته و همچنان بر منازعه بر سر دیوان عالی و فرد جانشین روث گینسبرگ تمرکز کرده است.

بر اساس این گزارش ترامپ در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل چین را به خاطر گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان محکوم کرد ولی حاضر نشد به این واقعیت اشاره کند که آمار تلفات این ویروس در آمریکا از مرز 200 هزار نفر گذشته است.

کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهاراتی بدون اشاره به تلفات 200 هزار نفری ویروس کرونا در آمریکا، به دموکرات ها به خاطر نزاع بر سر انتخاب جانشین گینسبرگ حمله کرده است.

وی تنها به این مساله اشاره کرده است که رئیس جمهور آمریکا مراتب تسلیت خود را به خاطر قربانیان ویروس کرونا اعلام کرده است.

ترامپ نیز بعدا در جمع خبرنگاران گفت: آمار مرگ و میر یک ننگ و مایه شرمساری است ولی اگر محدودیت های اعمال نمی شد، تلفات ویروس کرونا به مراتب بیشتر از این می شد.

ترامپ همچنین بار دیگر چین را به خاطر زندگی هایی که از دست رفته است، گناهکار و مقصر دانست.

نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا ابراز نارضایتی کرده اند.

آمریکا همچنان بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را در جهان دارد و بر اساس آمارها هر روز بیش از 800 نفر جان خود را از دست می دهند.

موسسه بهداشت دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرده است که آمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا تا پایان امسال به بیش از 378 هزار نفر خواهد رسید.

از هر 10 هزار آمریکایی تاکنون یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته است که این بالاترین رقم در بین کشورهای توسعه یافته است.

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۰۶۶۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۲     ساعت: ۱۷ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024