صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ابراز امیدواری طالبان برای پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

رهبران گروه شبه نظامی طالبان اعلام کردند، امیدوارند که ترامپ بتواند رقیب دموکراتش جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست دهد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگویی تلفنی با شبکه خبری سی.بی.اس گفت:‌ ما امیدواریم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود و به حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان دهد.

یکی از رهبران طالبان که خواست نامش فاش نشود نیز به این شبکه خبری گفت‌، طالبان نگران سلامت ترامپ پس از مثبت شدن تست کرونایش است. وقتی درباره مثبت شدن بیماری کرونای ترامپ اخبار را شنیدیم، نگران سلامتی او شدیم اما به نظر می‌رسد که ترامپ اکنون بهتر شده است.

ترامپ روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که می‌خواهد نیروهای آمریکایی را برای کریسمس از افغانستان به خانه برگرداند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیشنهاد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که از سوی ترامپ مطرح شد یک سورپرایز برای مقام‌های واشنگتن بود و مذاکرات صلح را با پیچیدگی روبرو می‌کند. مذاکرات صلح بر اساس توافق خروج اوایل سال جاری میلادی بین طالبان و دولت واشنگتن شکل گرفت.

ماه گذشته میلادی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته بود، پنتاگون در حال پیگیری خروج تمام نیروهایش از افغانستان تا بهار 2021 است.

در همین حال کمی پس از حمایت طالبان از احتمال انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، تیم مورتاف،‌ سخنگوی ترامپ گفت،‌ کارزار انتخاباتی رئیس جمهوری حمایت طالبان از ترامپ را رد کرده است.

وی افزود: ما حمایت آنها را رد می‌کنیم و طالبان باید بداند که رئیس جمهوری همیشه از منافع آمریکا با هر وسیله لازم حمایت می‌کند برخلاف جو بایدن که مخالف اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده بود.

حمایت سخنگوی طالبان از ترامپ، در توئیتر بازتاب‌های زیاد و متفاوتی را در پی داشت. افرادی بودند که اعلام کردند طالبان به این دلیل از ترامپ حمایت می‌کند که وی پیشنهاد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را مطرح کرده است.

سخنگوی طالبان همچنین پیشنهاد مطرح شده از سوی ترامپ را درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا کریسمس مورد استقبال قرار داد و برای روابط خوب و مثبت با تمامی کشورها از جمله آمریکا در آینده ابراز امیدواری کرد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۲۷۷۰
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۲۰     ساعت: ۱۰ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024