صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جدال ترامپ با جامعه اطلاعاتی آمریکا برای انتشار اسناد انتخابات ۲۰۱۶

یک رسانه خبری از اختلاف میان رئیس جهور و مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا با جامعه اطلاعاتی این کشور درباره انتشار اسناد محرمانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خبر داد.

رویترز در خبر اختصاصی خود می نویسد: سه مقام آگاه آمریکایی به رویترز گفته اند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جان راتکلیف» مدیر اطلاعاتی وی در حال اعمال فشار برای انتشار سندی هستند که یافته سال 2017 جامعه اطلاعاتی آمریکا را مبنی بر اینکه روسیه به پیروزی ترامپ در انتخابات کمک کرده است، به مناقشه می کشد.
به گفته این مقامات که خواسته اند نامشان فاش نشود، خواسته ترامپ برای انتشار این سند محرمانه با مخالفت شدیدی از درون نهادهای اطلاعاتی مواجه شد.
یک دلیل مخالفت جامعه اطلاعاتی آمریکا با انتشار این سند، نزدیکی انتخابات 3 نوامبر است.  
جان راتکلیف، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در تاریخ  15 اکتبر در نامه ای به بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا، که به اطلاع رویترز هم رسیده است، تأیید کرد که او به درخواست «دوین نیونز»  جمهوریخواه ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگات آمریکا، خواهان انتشار این سند شده است.  
راتکلیف در این نامه نوشته که «من در پاسخ به درخواستی از نیونز خواستار آن شده ام که این سند در فرایند بررسی برای نشر قرار بگیرد». 
به نوشته راتکلیف، جمهوریخواهان کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان نخستین بار چنین درخواستی را در دسامبر 2018 که کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفته بودند، ارائه کردند.
یک مقام سابق اطلاعاتی آگاه از این موضوع، اظهار داشت که سازمان سیا و آژانس امنیت ملی- که ارتباطات جهانی را رصد می کنند- تلاش داشتند تا راتکلیف را از انتشار این سند بازدارند.  
به اعتقاد مخالفان، «این اقدام به تجهیزات امنیت ملی آسیب وارد می کند و شگردها و منابع را به مخاطره می اندازد». 
یکی از این مقامات گفت که راتکلیف و دیگران تلاش داشته اند که این اطلاعات را تا شب پنج شنبه  یعنی قبل از آخرین مناظره ترامپ و بایدن از طبقه بندی خارج کنند.  
کاخ سفید، وزارت دادگستری و سازمان سیا به درخواست ها برای اظهارنظر در مورد این گزارش دیر پاسخ دادند و آژانس اطلاعات ملی از اظهارانظر خودداری کرد.
دموکرات ها و برخی مقامات سابق اطلاعاتی راتکلیف را متهم کرده اند که همزمان با اینکه ترامپ جنگ سختی را برای انتخاب مجدد آغاز کرده است، به صورت گلچین شده اطلاعاتی را منتشر می کند که به نفع ترامپ است.  

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۲۹۳۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۳     ساعت: ۶ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Apr 26 2024