صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

قطر به 'اف‌۳۵' می رسد؟

یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) مدعی شد، فروش جنگنده های پیشرفته اف-۳۵ آمریکا به قطر به رغم اعتراضات این رژیم به یک چنین توافقی امکانپذیر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یووال اشتاینیتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که در کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم حضور دارد به یدیعوت آحارونوت گفت: من تردیدی ندارم اگر آنها (قطری ها) آن را بخواهند و مایل به پرداخت پول آن باشند، دیر یا زود آن را به دست خواهند آورد.

او در ادامه گفت: این فرضی است که ما باید لحاظ کنیم. او عنوان کرد، دولت آمریکا "نهایتا منافع آمریکا را دنبال می کند" به ویژه در مواجهه با جنگنده های رادارگریز رقیب پیشنهادی از جانب روسیه و چین.

رویترز در هفتم اکتبر گزارش کرده بود، قطر درخواست رسمی برای خرید جنگنده اف-35 ساخت لاکهید مارتین آمریکا را که در منطقه تاکنون به رژیم صهیونیستی داده شده مطرح کرده است. اسرائیل که واشنگتن برای چنین فروشهایی با آن مشورت می کند، گفت که با این کار مخالف است.

پیشتر مقامهای آمریکایی با فروش اف-35 به امارات متحده عربی بعد از آنکه همراه با بحرین به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد موافقت کردند. اما تا کنون موضعی در قبال درخواست قطر برای خرید این جنگنده ها اتخاذ نکرده اند.

دولتهای آمریکا معمولا برای حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه تلاش کرده اند اما اشتاینیتس متذکر شد که در گذشته مواردی از فروش جنگنده های پیشرفته به کشورهای عرب در ضمن اعتراضات این رژیم وجود داشته است.

گمانه زنی هایی در رسانه های رژیم صهیونیستی مطرح شده مبنی بر اینکه دولت ترامپ ممکن است فروش اف-35 به قطر را منوط به عادی سازی روابط آن با این رژیم کند. قطر دست زدن به این اقدام دیپلماتیک را بدون حل نزاع فلسطین-اسرائیل رد کرده است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۳۰۱۳
تاریخ: ۱۳۹۹/۸/۵     ساعت: ۰ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024