صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

تشدید حملات طالبان در شمال افغانستان؛ ۳۵ نیروی امنیتی کشته شدند

همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات صلح در قطر، در نتیجه حملات طالبان به مناطقی در ولایت‌هایی در شمال افغانستان ۳۵ نیروی امنیتی کشته شدند.

«فیروزالدین ایماق» عضو شورای ولایتی بغلان اعلام کرد که در حمله طالبان به یک پاسگاه نیروهای ارتش در حوزه دوم شهر «پلخمری» این پایگاه سقوط کرد.

وی افزود که در این رویداد 6 نیروی امنیتی کشته و 5 نفر نیز اسیر شدند اما از سرنوشت 10 نیروی دیگر خبری نیست.

به گزارش «آوا»، شب گذشته طالبان در نزدیکی این پایگاه تجمع کرده بودند و ساکنانی محل این موضوع را به دولت اطلاع دادند اما به دلیل نرسیدن نیروهای کمکی این پاسگاه سقوط کرد.

«محمد یوسف ایوبی» عضو شورای ولایتی قندوز نیز خبر می‌دهد که در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای ارتش در شهرستان «دشت ارچی» 15 نظامی و نیروی امنیت ملی کشته شدند.

وی افزود که در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای ارتش در منطقه روستای «باغ شرکت» شهر قندوز نیز حمله کردند که در نتیجه آن 7 نظامی ارتش کشته شدند.

وی ادامه داد که در این رویداد که بیش از 4 ساعت ادامه داشت 7 نیروی امنیتی نیز زخمی شدند.

«عبدالله ناجی نظری» عضو شورای ولایتی بدخشان نیز گفت که در حمله طالبان به پاسگاه ارتش در روستای «سوچ» شهرستان «جرم» حمله کردند که در نتیجه آن، 3 نظامی کشته، 4 نفر زخمی و 3 نفر دیگر نیز به اسارت طالبان درآمدند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش حملات طالبان در بدخشان اظهارداشت که بی‌تحرکی نیروهای امنیتی سبب شده تا حملات طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افزایش یابد. شرایط کنونی نگران کننده است.

طالبان در حالی شب گذشته حملات خود را افزایش داد که «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان دیروز با تهدید به اعدام زندانیان این گروه گفت:  «محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که اسیران طالبان فکر می‌کنند که در هرصورت عفو می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند. یکی از راه‌حل‌های اساسی  این معضل اعدام شماری از دستگیرشدگان است».

 

منبع: تسنیم

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۳۷۶
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۱     ساعت: ۹ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 19 2024