صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

بلینکن: در حال بازنگری روابطمان با عربستان هستیم

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به بازنگری در روابط با عربستان سعودی، قتل «جمال خاشقجی» را «اقدامی خشن علیه یک روزنامه‌نگار و یک فرد مقیم آمریکا دانست.

«آنتونی بلبینکن» وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز به موضوع گیری علیه روسیه و چین پرداخت.
وزیر خارجه آمریکا با مداخله در امور داخلی روسیه در خصوص تظاهرات طرفداران غربگرای «آلکسی ناوالنی» گفت: در حال بررسی مجموعه ای از اقدامات مسکو هستیم که نگران کننده هستند!
وی در خصوص چین نیز گفت: پکن مهمترین تهدید برای آمریکا به شمار می آید. چین باید درباره کرونا مسئولیت پذیر باشد!
«آنتونی بلینکن» در این مصاحبه اختصاصی با طرح ادعایی مضحک و بی اساس درباره ایران مدعی شد: تهران ماه‌ها با دست‌یابی به مواد شکاف‌پذیرِ مورد نیاز برای ساخت یک سلاح هسته‌ای فاصله داشت؛ اما اگر به برداشتن محدودیت‌های توافق هسته‌ای ادامه دهد، این مسئله می‌تواند طی چند هفته اتفاق بیفتد!
رییس دستگاه دیپلماسی دولت جدید در آمریکا در ادامه ادعا کرد که کشورش مایل است به توافق هسته‌ای سال 2015 بازگردد، اگر ایران هم همین کاری را انجام دهد و سپس با متحدان و شرکای خود بر دستیابی به توافقی «طولانی‌تر و قدرتمندتر» که شامل مسائل دیگری نیز می‌شود، همکاری کند.
او در پاسخ به سوالی درباره طرح موضوع آزادی مجرمان آمریکایی بازداشت شده در ایران در توافق مورد نظر آمریکا، گفت: جدا از هر توافقی، آن آمریکایی‌ها باید آزاد شوند. ما بر اطمینان یافتن از بازگشت آنها به خانه به هر شکل ممکن تمرکز خواهیم کرد.
«بلینکن» با تأکید بر اینکه که دولت کشورش در حال بازنگری در روابط با عربستان سعودی و اطمینان از سازگاری آن با منافع و ارزش‌های آمریکا است، قتل «جمال خاشقجی» را «اقدامی خشن علیه یک روزنامه‌نگار و یک فرد مقیم آمریکا دانست»؛ اما از محکوم کردن «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به دلیل نقش وی در این قتل خودداری کرد.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۵۶۲۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۱۴     ساعت: ۹ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 29 2024