صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

عربستان برای پذیرش زائر خارجی شرط جدید گذاشت

در حالی که ۳ ماه تا آغاز اعزام زائران خانه خدا باقی مانده، عربستان علاوه بر تزریق واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی، قرنطینه ۷۲ ساعته و انجام آزمایش کرونا پس از ورود به این کشور را از شروط پذیرش زائر خارجی اعلام کرد.

شیوع کرونا یک سال زائران حج تمتع از کشورهای مختلف جهان را برای تشرف به سرزمین وحی محروم کرد و همچنان با وجود برقراری عمره مفرده برای افراد ساکن عربستان، سعودی‌ها زائران خارجی را پذیرش نمی‌کنند. 

با این وجود، آن طوری که عربستان در حال برنامه‌ریزی است، به نظر می‌رسد حج تمتع سال جاری برای زائران خارجی هم با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود. چرا که نیمه اسفندماه سال گذشته یعنی حدود 6 ماه پس از انتظار کشورهای اسلامی درباره تعیین تکلیف حج تمتع، یکی از رسانه‌های عربی به نقل از وزیر بهداشت سعودی با اشاره به لزوم تزریق واکسن برای تشرف به حج تمتع، اعلام کرد: «برای بهره برداری از امکانات بهداشتی مورد نیاز در مکه مکرمه، اماکن متبرکه و مدینه منوره و نقاط ورودی زائران حج امسال آماده شوید».

همه زائران خانه خدا باید واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی تزریق کنند
البته این اولین واکنش سعودی‌ها درباره حج تمتع 1400 بود و پس از آن کشورهای اسلامی نیز برای خرید واکسن به منظور تشرف به سرزمین وحی اهتمام پیدا کردند. تا آن زمان مشخص نبود که منظور سعودی‌ها از ترزیق واکسن کرونا چه نوع واکسنی است که وزارت بهداشت این کشور در روزهای اخیر اعلام کرد: « زائرانی که می‌خواهند به حج تمتع مشرف شوند، باید یک هفته قبل از ورود به عربستان واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی را تزریق کنند».

 

منبع: فارس

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۹۲۴۰
تاریخ: ۱۴۰۰/۱/۱۴     ساعت: ۱۵ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Apr 25 2024