صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

جزئیات دیدار مهم نخست وزیر عراق با نوری المالکی

مدیر دفتر رسانه ای ائتلاف «دولت قانون» اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به دیدار «نوری المالکی» رئیس ائتلاف مذکور رفته است تا با وی درباره انتخابات پارلمانی رایزنی کند.

به گزارش  الفرات نیوز، «هشام الرکابی» مدیر دفتر رسانه ای ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به دیدار نوری المالکی، رئیس ائتلاف مذکور رفته است.

بر اساس این گزارش، وی اعلام کرد: الکاظمی در جریان دیدار با نوری المالکی با وی در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق بحث و تبادل نظر کردند. در این دیدار درباره بازداشت «قاسم مصلح» از فرماندهان حشد شعبی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

طبق اعلام هشام الرکابی، المالکی و الکاظمی همچنین در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق رایزنی کردند. در این دیدار دو طرف بر اهمیت حفظ امنیت، حاکمیت دولت و ایجاد فضای مناسب و مطمئن برای برگزاری انتخاباتی سالم و آزادانه تاکید کردند.

پیشتر نیز شماری از شخصیت‌های عراقی نسبت به هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هشدار داده بودند. نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون گفته بود: به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست.

پیش از این، کمیساریای عالی انتخابات عراق از فراخواندن 75 سفارتخانه و سازمان بین المللی برای نظارت بر فرایند انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر داده بود.

در همین ارتباط، «جمانه الغلای» سخنگوی این کمیساریا طی اظهاراتی گفت: کمیساریای عالی انتخابات عراق، کمیته ناظران بین المللی را به ریاست عباس فرحان، رئیس اداره انتخابات تشکیل داده و هماهنگی‌ها توسط وزارت امور خارجه برای دعوت از 75 سفارتخانه خارجی و سازمان‌های بین المللی برای نظارت بر انتخابات آتی انجام شده است.

 

منبع: مهر

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۲۴۶۲
تاریخ: ۱۴۰۰/۳/۹     ساعت: ۱۴ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
ÇÑÓÇá äÙÑÇÊ


äÇã :*
Çíãíá :
äÙÑ :*
ÇÑÓÇá
äÙÑÇÊ


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
  • ١٨ رمضان ١٤٤٥
  • Mar 28 2024